נתניהו לא מכחיש עסקת טיעון, אך מבהיר: "לא הסכמתי לקלון"

ראש הממשלה לשעבר התייחס לעניין המגעים לעסקת טיעון ולא הכחיש כי הם אכן התקיימו: "הציבור רואה מה קורה בבית המשפט ואיך התנהלה החקירה נגדי | על ההמשך הלא ברור אמר: "אמשיך להוביל את הליכוד ואת המחנה הלאומי כדי להנהיג את המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/22 19:07 כב בשבט התשפב

נתניהו לא מכחיש עסקת טיעון, אך מבהיר: "לא הסכמתי לקלון"
נתניהו בכנסת, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (ב') לראשונה לעסקת הטיעון עם הפרקליטות, עליה מדובר בימים האחרונים. נתניהו לא הכחיש כי התקיימו מגעים שכאלה, אך בנושא הקלון היה ברור מאוד: "הטענה שהסכמתי לקלון - זה פשוט לא נכון".

נתניהו אמר בסרטון: "אזרחי ישראל היקרים והאהובים, בימים האחרונים הוכחתם שוב שאני לא צועד לבד, ושמיליונים מכם צועדים יחד איתי. ריגשתם אותי מאוד. אני אמשיך להוביל את הליכוד ואת המחנה הלאומי כדי להנהיג את מדינת ישראל - בשליחותכם". 

"הציבור כולו רואה מה קורה בבית המשפט ואיך התנהלה החקירה נגדי. די היה בכך כדי לסגור את התיקים נגדי כבר עכשיו, אבל זה עדיין לא קרה. בימים האחרונים פורסמו טענות שגויות בתקשורת על דברים שכביכול הסכמתי להם, כגון הטענה שהסכמתי לקלון. זה פשוט לא נכון", קבע נתניהו. 

"ההתגייסות והתמיכה האדירה שלכם חיממו את ליבי ואת ליבם של בני משפחתי וזה נותן לי עוד כוח להמשיך להנהיג אתכם ולהילחם על דרכנו, על האמת ועל הצדק".

סנגורו לשעבר של נתניהו: "ההצעה של ההסדר לא טובה, אבל בסוף רק נתניהו יחליט"

עו"ד נבות תל-צור, סנגורו לשעבר של נתניהו, התייחס לפני מספר ימים לנושא, ואמר: "ההצעה של ההסדר היא לא הצעה טובה, אבל בסוף רק נתניהו יחליט. נוצר חלון הזדמנויות של שבועיים, אם לא יהיה עכשיו - ספק אם יהיה אחר כך", אמר ב"כאן רשת ב". 

"ההצעה גבולית, ולא מפתה מבחינת הנאשם. על פי ניתוח הסניגורים, בעוד כמה שנים, הוא יהיה קרוב לגיל 80, הוא יזוכה מעבירות שוחד וכל התרומות שלו למדינה יעמדו לצידו, אני לא בטוח שיש לו סכנת כלא בנסיבות האלה בעוד חמש שנים. לכן, ההחלטה עכשיו על עבודות שירות וקלון היא קשה עבורו".

"זאת החלטה גורלית לנאשם, לא חותמים על הסדר טיעון עם אקדח על הרקה. המצב קשה מאוד כי יש פה חלון הזדמנויות שלא בטוח שיחזור, המשפט מתקדם ועולים עוד עדים. הציפייה לפסק דין הרבה יותר מוצדקת כאשר המשפט מתקדם. לכן, הדילמה מאוד גדולה".