הגל החמישי | 67,198 מאומתים חדשים, מאות חולים קשה

משרד הבריאות מפרסם נתונים על התפשטות התחלואה, מהם עולה כי ישנם 67,198 מאומתים שהתגלו אתמול, בבתי החולים מאושפזים 783 חולים במצב קשה | התו הירוק יבוטל?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/01/22 10:12 כב בשבט התשפב

הגל החמישי | 67,198 מאומתים חדשים, מאות חולים קשה
בדיקות קורונה בישראל, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הגל החמישי מכה בישראל בעוצמה, ועל רקע הכאוס בבדיקות הקורונה ובמערכת החינוך, משרד הבריאות מעדכן כי 67,198 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. מקדם ההדבקה עומד על 1.24, ובבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 2,181 חולים חיוביים לקורונה - 783 מהם במצב קשה.

בסך הכול אובחנו מתחילת החודש כ-983 אלף ישראלים כחיוביים לקורונה - יותר מ-10% מאוכלוסיית המדינה. אמש (א') פורסם כי מסתמן צמצום במתווה התו הירוק ואף נשקלת האפשרות לבטלו. "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים. מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור", טען שר האוצר וחשף כי הוא "פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו". 

דבריו של ליברמן הצטרפו לאמירה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שדרשה לבטל את הבידוד לילדים בריאים: " לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו. זו הבריאות שלהם. זה החיים שלנו", דרישה שהתקבלה לבסוף.