ארצות הברית במתח: חשש כבד מפני פלישה של רוסיה לאוקראינה

על רקע המתיחות בין מוסקבה לקייב, בארצות הברית מפרסמים אזהרת מסע נגד נסיעה לרוסיה. נשקלת גם האופציה לשלוח חיילים אמריקנים למזרח אירופה בהיקפים גדולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/22 09:24 כב בשבט התשפב

ארצות הברית במתח: חשש כבד מפני פלישה של רוסיה לאוקראינה
פוטין, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בחודשים האחרונים המתיחות בין אוקראינה לרוסיה מחריפה ושתי המדינות אף הזרימו כוחות לגבול בניהם. בעולם עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות וחוששים מצעד חריף של רוסיה שיכלול פלישה לאוקראינה בכוחות צבא.

ארצות הברית והנשיא ג'ו ביידן מחשבים את צעדיהן, ועל פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" נשקלת האפשרות לפרוס אלפי חיילים אמריקנים, כמו גם ספינות מלחמה וכלי טיס, בשטח החברות בברית נאט"ו במדינות הבלטיות ובמזרח אירופה. בינתיים, בארה"ב הודיעו על פינוי חלקי של משפחות דיפלומטים ועובדים לא חיוניים של השגרירות שלה, צעד שרק היא נוקטת בינתיים. שגרירות ישראל קוראת לישראלים השוהים באוקראינה להירשם בשגרירות.

כזכור, בחודש דצמבר אישר הממשל האמריקני סיוע צבאי לאוקראינה בהיקף של כ-200 מיליון דולר ובשבת האחרונה הודיעה ארה"ב שהמשלוח הראשון של הסיוע הגיע לקייב, ושהוא כולל תחמושת לכוחות בחזית. גם המשלוח השני כבר הגיע לקייב.

לראש הממשלה נפתלי בנט עלה רעיון מיוחד איך להתמודד עם הפלונטר המדיני: על פי דיווח של ברק רביד בנט הציע בפגישתו עם פוטין לקיים את פסגת ירושלים בישראל. לפסגה תכנן בנט להזמין את נשיא אוקראינה זלנסקי ואת נשיא רוסיה על מנת ללבן את המתח הרב בין המדינות.


(פגישת בנט פוטין)