ההצעה של בנט לפוטין: כך נפתור את המתיחות בין רוסיה לאוקראינה

העולם כולו עוקב אחרי המתיחות הצבאית בין רוסיה לאוקראינה | ראש הממשלה נפתלי בנט הציע לנשיא רוסיה פוטין להגיע לפגישה בירושלים עם נשיא אוקראינה זלנסקי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/22 17:31 יז בשבט התשפב

ההצעה של בנט לפוטין: כך נפתור את המתיחות בין רוסיה לאוקראינה
פוטין, צילום: shutterstock

בחודשים האחרונים המתיחות בין אוקראינה לרוסיה מחריפה ושתי המדינות אף הזרימו כוחות לגבול בניהם. בעולם עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות וחוששים מצעד חריף של רוסיה שיכלול פלישה לאוקראינה בכוחות צבא. לראש הממשלה נפתלי בנט עלה רעיון מיוחד איך להתמודד עם הפלונטר המדיני.

על פי דיווח של ברק רביד באתר 'וואלה' בנט הציע בפגישתו עם פוטין לקיים את פסגת ירושלים בישראל. לפסגה תכנן בנט להזמין את נשיא אוקראינה זלנסקי ואת נשיא רוסיה על מנת ללבן את המתח הרב בין המדינות. נציין כי מדובר ברעיון שהועלה בעבר על ידי נשיא רוסיה שנמצא ביחסים טובים עם ישראל וכי גם נתניהו דן ברעיון בתקופה בה כיהן כראש ממשלת ישראל.

פוטין הזמין את בני הזוג בנט לביקור בעיר סנט פטרסבורג

נזכיר כי בשבוע שעבר בנט שוחח עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. השיחה הייתה טובה, ובמהלכה ברך רה"מ בנט את הנשיא פוטין לרגל השנה החדשה. השניים שוחחו על מספר סוגיות, בראשן נושאי ביטחון אזורי. בתוך כך, סיכמו על המשך שיתוף פעולה הדוק במרחב. כמו כן, שוחחו רה"מ והנשיא על אתגרים ביטחוניים בזירה הגלובלית.

ברקע שיחות הגרעין בווינה, הדגיש ראש הממשלה את חשיבות העמידה הנחושה כנגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין. הנשיא פוטין הזמין את ראש הממשלה ורעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג, בהמשך להזמנתו במהלך ביקור רה"מ בסוצ׳י. ראש הממשלה השיב כי הוא ורעייתו ישמחו לקיים את הביקור.


(פגישת בנט פוטין).