במהלך הלילה: רעידת אדמה בצפון הארץ

רעידת אדמה בעוצמה של 3.7 בסולם ריכטר הורגשה במהלך הלילה באזור בית שאן ובצפון הארץ לא דווח על נפגעים ונזק | פיקוד העורף מחדד את הנהלים ומסביר: כך עליכם לנהוג ברעידת אדמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/22 07:23 כא בשבט התשפב

במהלך הלילה: רעידת אדמה בצפון הארץ
רעידת אדמה על סייסמוגרף, צילום: shutterstock

רעידת אדמה הורגשה הלילה (ש') באזור בית שאן ובצפון הארץ. מוקד הרעידה הוא מעט דרומית לכינרת, ונמדד בעוצמה של 3.7 בסולם ריכטר. לא דווח על נפגעים או על נזק. במשטרה מדווחים על עשרות קריאות למשרה במהלך הלילה, ובפיקוד העורף מסבירים לציבור כיצד לנהוג.

תושבי קיבוץ אפיקים שמתגוררים סמוך למקור רעידת האדמה סיפרו ל'וואלה', "זה היה ממש מפחיד, דיירת מהקומה השלישית ברחה אל מחוץ לבניין". "כל הבית רעד ורהיטים זזו. זה נמשך כמה שניות". תושבים תיארו את הרעש כך: "רעם מתגלגל, הכל רעד".

בתוך כך בפיקוד העורף מיהרו להוציא הודעה לאזרחים והסבירו כיצד יש לנהוג במקרה של רעידת אדמה, "בשעה 23:36 , התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.7 ,במרחק של 16 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן".

כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה:

השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן