פיקוד העורף מציג: מפקדת גדוד ראשונה בחטיבת החילוץ וההדרכה

מפקד פיקוד העורף מינה את רב-סרן ירדן שוקרון למפקדת הגדוד הראשונה בחטיבת החילוץ וההדרכה, והיא תפקד על גדוד שחר, אחד מארבעת גדודי החטיבה המעורבת. לשוקרון שלושה ילדים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 20:20 כו בטבת התשפב

פיקוד העורף מציג: מפקדת גדוד ראשונה בחטיבת החילוץ וההדרכה
ירדן שוקרון, צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מינה היום (ה') את רב-סרן ירדן שוקרון למפקדת הגדוד הראשונה בחטיבת החילוץ וההדרכה. רס״ן שוקרון עתידה לפקד על גדוד שחר, אחד מארבעת גדודי חטיבת החילוץ וההדרכה, ולפקד על לוחמיו. שוקרון נשואה ואם לשלושה ילדים.

רס״ן שוקרון נולדה בבאר שבע והתגייסה בשנת 2005 לתפקיד לוחמה בחטיבת החילוץ וההדרכה. בהמשך שירותה, ביצעה שורת תפקידים בחטיבת החילוץ וההדרכה, וכן שירתה כראש ענף אוכלוסייה דרום בפיקוד העורף, ראש לשכת מפקד פיקוד העורף וכיום משרתת כסגנית מפקד גדוד רם.

חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף נודעה גם בשם פלח"צ -פלוגות חילוץ והצלה, היא חטיבת חילוץ והצלה קרבית סדירה. החטיבה תופסת קווים ביהודה ושומרון ומבצעת בשגרה את כל פעילויות הביטחון השוטף. בזמן חירום מוקפצת החטיבה לאתרי הרס בכדי לחלץ לכודים מתחת להריסות.

לחטיבה ארבעה גדודים: שחר (498), קדם (489), תבור (894) וגדוד רם (668). בנוסף לגדודים הלוחמים, לחטיבה יש בא"ח - בסיס אימון חטיבתי הממונה על הכשרות הלוחמים. ישנו גם הבא"פ - הממונה על הכשרות הגדודים הסדירים וגדודי המילואים ואת בית ספר לפיקוד ולמקצועות העורף הממונה על הכשרות הפיקוד, הקצונה וההדרכה של הפיקוד.

בגדודי החטיבה משרתים חיילות וחיילים בצורה מעורבת. הלוחמים חובשים כומתה בצבע כתום ובעלי סיכה של חיל העורף ונועלים לרגליהם נעלי חי"ר שחורות.