"זה החשש הכי גדול": הממשלה תצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון לקראת ההצבעה מחר בממשלה והבהיר: "אני לא פועל ממניעים אישיים אלא מתוך צורך לאומי קריטי" | גדעון סער העניק חופש הצבעה לשרי תקווה חדשה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/01/22 20:03 כ בשבט התשפב

"זה החשש הכי גדול": הממשלה תצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות
גנץ, ועדת החקירה הממלכתית - צורך לאומי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב (שבת) מפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון לקראת ההצבעה מחר בממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא הליך הרכש של הצוללות וכלי השיט.

במפגש לקחו חלק יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הרמטכ"לים לשעבר משה בוגי יעלון ודן חלוץ, האלופים במיל' גיורא איילנד, עמוס גלעד, דן הראל, אילן בירן ועמוס מלכא וראש השב"כ לשעבר כרמי גילון.

"אני מבקש להודות לכם, כל יוצאי מערכת הביטחון שהשקעתם מזמנכם בנושא הזה והוכחתם שעשייתכם למען המדינה לא נגמרה בעבר שלכם", הודה שר הביטחון לנוכחים, "אני נזכר בשיחה שקיימתי עם חילי טרופר לפני שלוש שנים בזמן הקמפיין הראשון, והוא שאל אותי בתור חבר אם יש חשש בסוגיה של הצוללות או שזה עניין של פוליטיקה ואני עניתי לו שזה הכי פחות פוליטיקה מכל הדברים והחשש הכי גדול מכל הדברים. אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה".

"המטרה שלי זה שמירה על הביטחון הלאומי ומבחינתי, עבודה של ועדה כזו  תשיג שני דברים: היא תביא את האמת ואת הממצאים ויהיה ברור כתוצאה מכך שלא משחקים בביטחון והיא תוכיח שאנחנו מדינה דמוקרטית שמפקחת על הנעשה בה. אני מבקש להדגיש שאני לא פועל ממניעים אישיים אלא כשר ביטחון מתוך צורך לאומי קריטי", הוסיף גנץ ואמר כי, "אני מקווה שההחלטה תעבור מחר בממשלה ואני מודה לשר המשפטים שעבד איתי בעניין הזה, וגם לראש הממשלה ושר החוץ שאמונים על סדר היום. אני מעריך שההחלטה תעבור ברוב מוחלט מחר".

יו״ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא אמר כי, "השחיתות שחדרה לקודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מחייבת חקירת עומק וחשבון נפש עמוק של כלל המעורבים בפרשה. רגע לפני הקמת הוועדה, זה רגע משמח לכל מי שדואג לביטחונה של מדינת ישראל". 

שרגא הוסיף כי, "אנו מקווים שתהיה הצבעה פה אחד בעד הקמת הוועדה, זוהי לא ועדה פוליטית ואין פה שום אמירה פוליטית. אני מודה לפורום הביטחוני הרחב והבכיר של התנועה לאיכות השלטון על מחויבותו הרבה לטובת המטרה והירתמותו בשנתיים האחרונות. אני מודה לשר הביטחון מקרב לב על מחויבותו להקמת הוועדה ומאחלים לו החלמה מהירה".

ברקע הפגישה הודיעה יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער כי החליט לתת חופש הצבעה לשרי מפלגתו, נוכח מהותו של הנושא. ובידיעה שההצעה תעבור. ככל הנראה שר השיכון זאב אלקין צפוי להצטרף לשרת המשפטים איילת שקד ולהתנגד בהצבעה.