ועדת חקירה לפרשת הצוללות מגיעה לשולחן הממשלה

עוד צעד בדרך לוועדת חקירה: בתיאום עם גדעון סער, שר הביטחון הגיש למזכירות הממשלה את החלטתו כי יש לחקור את הליך רכישת הצוללות | סוכם בין גנץ לבנט כי העלאת ההצעה תידון לאחר העברת תקציב המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 10:23 כה בחשון התשפב

ועדת חקירה לפרשת הצוללות מגיעה לשולחן הממשלה
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ הגיש היום (א') למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד הביטחון, בתיאום עם משרד המשפטים, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. זאת לאחר עבודת מטה יסודית, פגישות עם מומחים וסבב מקצועי שנערך בנושא.


(גנץ על הגשת ההחלטה להקים ועדת חקירה).

אחרי ההצבעה על התקציב תדון הממשלה בהחלטתו של גנץ שכרגע כלל לא ברור כי כולם תומכים בהחלטה, בין היתר שר החוץ יאיר לפיד  ושר המשפטים גדעון סער תומכים מאוד בהקמת ועדת חקירה בנושא. אך לפני מספר חודשים פורסם כי איילת שקד ועוד חברים מימינה מתנגדים להקמת הוועדה.

גנץ אמר אחרי מסירת המסמכים: "היום, בתום עבודת מטה יסודית, הגשתי למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל - אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד. זה לא עניין אישי – אלא צורך לאומי. מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות. אני מודה לשר המשפטים גדעון סער, לייעוץ המשפטי לממשלה ולצוותים המקצועיים במשרד הביטחון, ובטוח שהקמת הוועדה ועבודתה, יתרמו רבות לביטחון ישראל."