רוצה להשפיע מבפנים: הצעד המפתיע של יאיר נתניהו

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, ידוע בציוציו הרבים ברשת הטוויטר. לאחרונה החל לפרסם טור שבועי ולהגיש גם תכנית רדיו. לפני כחודש פנה נתניהו לאגודת העיתונאים בבקשת הצטרפות, הבקשה בבחינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/22 08:51 יט בשבט התשפב

רוצה להשפיע מבפנים: הצעד המפתיע של יאיר נתניהו
יאיר נתניהו, צילום: Gili Yaari/Flash90

יאיר נתניהו ידוע בציוציו הרבים ברשת הטוויטר, בהם הוא נוהג לשתף את דעותיו הפוליטיות בלשון מושחזת. ביולי של שנת 2020 החל להגיש תוכנית מדי יום שישי ברדיו גלי ישראל, ובאוקטובר 2021 החל לפרסם טור שבועי באתר "אייס".

כנראה שהפעילות התקשורתית קוסמת לנתניהו, ועל פי פרסום במעריב הוא הגיש בקשת הצטרפות לאגודת העיתונאים. על פי הפרסום הנהלת האגודה חליטה להעביר את הבקשה לדיון בפורום מורחב שיקבע אם הוא אכן עומד בקריטריונים.

יוסי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, אמר למעריב: "אין בכוונתי להתייחס לשאלה שהיא כרגע דיסקרטית. התשובה הסופית תינתן רק לאחר בחינת ועדת החברים, שתקבע אם הוא עומד בקריטריונים של חברי האגודה ושאכן רוב עיסוקו בעיתונות. לי באופן אישי לא נראה שרוב עיסוקו בעיתונות". יו"ר ועדת החברים באגודת העיתונאים, ליאורה עיני, אמרה למעריב: "אחרי שנתניהו יביא את התיעוד של מה שהוא עושה בתחום, נדון בזה כמו בכל מועמד אחר שמגיש בקשה". יאיר נתניהו בחר שלא להגיב.

רק לאחרונה ספג עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, מנחת לשונו של יאיר נתניהו. "יש לו מידע רלוונטי ואקטואלי על מה אני אומר או חושב בימים אלה, בדיוק כמו למוכר בדוכן קוקוסים בתאילנד", כתב יאיר על דיווח של סגל בנוגע לדעתו על עסקת הטיעון של אביו.