במשרד הבריאות שוקלים: ביטול הבידוד גם למבוגרים

לאחר ההודעה אמש על ביטול הבידודים במערכת החינוך, במשרד הבריאות שוקלים לבטל גם למבוגרים את חובת הבידוד: "כבר אין הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים בהיבט של הדבקה. אפשר להבין את הרעיון שמאחורי ביטול הבידוד" | גרוטו: "אחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/01/22 07:26 יט בשבט התשפב

במשרד הבריאות שוקלים: ביטול הבידוד גם למבוגרים
בדיקת אנטיגן ביתית, צילום: shutterstock

ברביעי נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש, ואמש הודיעו ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות כי החל מיום חמישי הבא, תלמידים שנחשפו לחולי קורונה לא יכנסו לבידוד. מנגד, על פי המתווה החדש, כל תלמיד יעבור שתי בדיקות קורונה שבועיות, ביום ראשון וביום רביעי.

אלא שכנראה ההקלות לא יעצרו רק בזה. משרד הבריאות שוקל לבטל את הבידודים גם לאוכלוסייה הבוגרת, כך אישרו גורמים במשרד לעיתון "מעריב". גורמים אמרו לעיתון: "כבר אין הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים בהיבט של הדבקה. החיסון מונע תחלואה קשה, וזה משהו שחייבים לציין שוב ושוב, אבל במצב הנוכחי, כשהתחלואה כבר נמצאת בכל התקהלות וזמני ההמתנה לבדיקות ארוכים במיוחד, אפשר להבין את הרעיון שמאחורי ביטול הבידוד".

גרוטו: "אחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי"

"אני חושב שאחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי", אמר איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר לרדיו 103FM. "אחד המאפיינים, שיש לו הדבקה נרחבת בכל העולם, אז זה יכול לכבות הרבה מאוד שריפות שיכולות לצוץ פתאום, ולכן אני מעריך שזה ייתן שקט".

בהמשך אמר: "אם אנחנו רואים על עונות שפעת שבעצם הנגיף מתחלף מדי שנה, עדיין מי שחלה בעבר הוא הרבה יותר מוגן. בגלל זה, כשמגיע זן חדש פנדמי אז שיעור ההדבקה שלו מאוד גבוה, כי אף אחד לא מוגן. לכן, אני חושב שאנחנו נהיה במצב של הגנה יותר טובה ככל שיותר אנשים יהיו יותר מחוסנים בעתיד".

מתווה "לומדים ובודקים" במערכת החינוך

  • תלמידים בכל מערכת החינוך, בגילי 3-18 יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. 
  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.
  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה, בכפוף לבדיקות ביתיות בימים הרביעי והחמישי ולתוצאה שלילית בשתיהן.
  • תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד. 
  • ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים - ללא תשלום.