שלישי במספר: בית המחבל שסייע ברצח יהודה דימנטמן הי"ד - יהרס

צה"ל הודיע כי בכוונתו להרוס את קומה מביתו של ג'ית ג'ראדאת, מחבל שסייע לרצוח את יהודה דימנטמן בסמוך לחומש לפני למעלה מחודש | למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/22 17:43 יח בשבט התשפב

שלישי במספר: בית המחבל שסייע ברצח יהודה דימנטמן הי"ד - יהרס
יהודה דימנטמן הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשלושה שבועות פעלו כוחות צה"ל בכפר סילת אל ח'רתיה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", ומיפו את ביתם של שני שני המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד. היום (ה') נמסרה הודעה למשפחת המחבל השלישי שלקח חלק בביצוע הפיגוע, ג'ית ג'ראדאת, על כוונת צה"ל להרוס את הקומה בה התגורר המחבל. המחבל הוא סייען קטין, שהיה מעורב בפיגוע הירי הקטלני. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה.

שי גליק מנכ"ל "בצלמו", שמייצג את משפחת דימנטמן, הודה לאלוף הפיקוד שהורה על הרס בית המחבל הקטין. "לא ייתכן שאדם יהיה בגיר בשביל לקחת חיים ולא בגיר מספיק בשביל שמשפחתו תשלם את המחיר. אנחנו קוראים לצה"ל להשלים את המלאכה ולהרוס את הבית של המחבל האחרון בחוליית הרצח הזאת. הרס בתי מחבלים שווה זכויות אדם".


(תיעוד ממעצר המחבלים)

בשבוע שעבר הודיע דובר צה"ל על כוונתו להרוס את כל המבנה בו התגורר מחבל אחר בחולייה, מוחמד ג'ראדאת, קרוב משפחתו של ג'ית. מספק ימים קודם לכן מסר צה"ל הודעה למשפחת המחבל מחמוד ג'ראדאת על כוונת צה"ל להרוס את הקומה בה התגורר המחבל, גם הוא קרוב משפחה של השניים הראשונים.

הודעת צה"ל על הרס חלק מביתו של המחבל התעכבה, ולאחר מספר פניות שלנו, מדובר צה"ל נמסר ל"חדשות כיפה", כי "תהליך הוצאת צווי ההחרמה וההריסה ביחס לבתי המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל נמצא בעיצומו. צה"ל ימשיך להיות בקשר עם משפחתו ויעדכן אותה ביחס להחלטות בנושא". 

במהלך הפעילות של מיפוי הבית מחבלים פלשתינים, מספר ימים לאחר הרצח, ביצעו ירי רב לעבר לוחמי צה"ל שהשיבו באש. במוצאי שבת שלאחר הפיגוע נעצרו במבצע משותף של צה"ל, הימ"מ והשב"כ ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע הירי הקטלני. 

במבצע המשותף נעצרו ארבעה פלשתינים, ועל פי החשד שניים מהם המחבלים ועוד שני סייענים. עוד נתפסו גם נשקי ה-M16 באמצעותם בוצע הפיגוע, והוחרם רכב ששימש את המחבלים. הארבעה נעצרו ללא ירי והועברו להמשך חקירה.