בעקבות הפרסום בכיפה | חבר הכנסת טור-פז טוען: "צריך לפתוח עוד כיתות מחוננים"

הנתונים על מצבם הקשה של התלמידים המחוננים בחמ"ד, הביאו את יו"ר ועדת המשנה לחינוך הממלכתי דתי לדרוש פתיחה של מסגרות נוספות. "קיימת העדפה בקרב חלק מההורים הדתיים שהילד ישקיע את כוחו בלימודי הגמרא", טוען חבר הכנסת משה טור-פז

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/01/22 14:09 יח בשבט התשפב

בעקבות הפרסום בכיפה | חבר הכנסת טור-פז טוען: "צריך לפתוח עוד כיתות מחוננים"
טור-פז, קורא לפתוח עוד כיתות, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בעקבות הפרסום על מצבם העגום של המחוננים במערכת החינוך הממלכתי דתי קורא יו''ר ועדת המשנה לחמ"ד חבר הכנסת משה קינלי טור-פז ליצור מסגרות מיוחדות למחוננים כדי למנוע את עזיבת המסלול בשלב מוקדם.

''בציונות הדתית ישנם הורים הבוחרים לא לשלוח את הילדים למסגרות מחוננים שאינן מספיק תורניות לטעמם. רובן מסגרות חמ''ד או מעורבות לדתיים וחילונים", אמר חבר הכנסת טור-פז וציין כי, "בניגוד למתכונת הקיימת בבתי הספר, לא ניתן לפתוח תוכניות נפרדות אם אין מספיק תלמידים". 

"יש לציין שבתי הספר המורכבים מכמעט 100% מחוננים קיימים בעיקר בציונות הדתית כמו אולפנת טליה ומכון לב, מוסדות מעולים המכינים תלמידים מחוננים לתואר ראשון כבר בתיכון", הוסיף יו"ר ועדת המשנה לחינוך הממלכתי דתי, אך הבהיר: "קיימת העדפה בקרב חלק מההורים הדתיים שהילד ישקיע את כוחו בשנות התיכון בלימודי גמרא מוגברים ובלמידה במוסדות דגל מבחינה תורנית".

לסיום אמר חבר הכנסת טור פז כי לדעתו "צריך לפתוח הזדמנויות נוספות ברחבי הארץ של כיתות מחוננים אזוריות, הרחבת האפשרויות הקיימות". 

מנתוני משרד החינוך עולה כי אחוז המחוננים בחמ"ד ששורדים את המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים והתיכון עומד על 4 אחוזים בלבד, כשהסיבות העיקריות לנשירת 96 האחוזים הם הישיבות התיכוניות והאולפנות שלא מאפשרות לתלמידיהן להגיע למרכזי העשרה ולזרם התורני יותר שלא מרוצה מהערבוב בין בנים לבנות ומהתכנים השנויים במחלוקת שמועברים לתלמידים.