אחרי הפרסום בכיפה: תוקם ועדת משנה לענייני החמ"ד

יו"ר ועדת החינוך שרן השכל אישרה את הקמת ועדת המשנה בראשה יעמוד חבר הכנסת משה (קינלי) טור פז מיש עתיד. לפני כשבועיים פורסמו בכיפה רשימת הליקויים והעיכובים במנהל החינוך הדתי | בנאום הבכורה שלו אמר יו"ר הוועדה הטרי: "אני נמצא כאן כשליחם של 200 אלף מורים ומחנכים בישראל, המרגישים שהגיע הזמן לשנות את החינוך"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/12/21 21:09 טז בטבת התשפב

אחרי הפרסום בכיפה: תוקם ועדת משנה לענייני החמ"ד
קינלי טור פז, צילום: חדשות כיפה

בשורה למנהל החינוך הדתי: מחר (ג') תוקם בכנסת ועדת משנה לענייני החינוך הממלכתי דתי בראשות חבר הכנסת משה טור פז ממפלגת יש עתיד. טור פז שימש בעברו כאיש חינוך וכיהן כראש מינהל חינוך ירושלים ויו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה.

לפני כמעט שלוש שנים, מספר חודשים לאחר שסיים אברהם ליפשיץ את תפקידו מונתה שוש נגר לממלאת מקום ראש מינהל החמ"ד, ועד היום מוגדרת נגר כמ"מ ראש מינהל החמ"ד. חוסר היציבות הפוליטית מנע בשנים האחרונות את הפיכת מינויה של נגר לקבוע, אך הייתה ציפייה ששרת החינוך בששת החודשים האחרונים יפעת שאשא ביטון תפעל בנושא זה כדי להניע מהלכים שהיו תקועים.

גם מועצת החמ"ד בראשה עמד הרב אבי גיסר, סיימה לפני מספר חודשים את תפקידה, לאחר ארבע שנים כפי שקובע החוק, וטרם מונו מחליפים ל-14 חבריה למרות התקופה הארוכה בה מכהנת שרת החינוך. מלשכתה נמסר לכיפה כי "הליך מינוי חברי מועצת מנהל החינוך הממלכתי דתי יצא אל הדרך, והוא מצוי בשלבים אחרונים. רק לאחר שמהלך זה יושלם - ייצא אל הדרך ההליך למינוי ראש מנהל החמ"ד. ראוי לציין כי נכון להיום, מכהנת הגברת שוש נגר בתפקיד מנהלת מנהל חמ"ד". 

היום (ג') כאמור אנו מפרסמים כי מחר תוקם ועדת המשנה בנושא החמ"ד שאמורה להתעסק בפתירת הבעיות שהצטברו. בנאום הבכורה של טור פז, שאמור לעמוד בראש ועדת המשנה, הוא אמר כי החינוך הוא התשוקה שלו: "פה נמצאת הזהות המקצועית עמה אני מגיע היום לכנסת. אני נמצא כאן כשליחם של 200 אלף מורים ומחנכים בישראל, המרגישים שהגיע הזמן לשנות את החינוך".


(נאום הבכורה של טור פז)