חזרה לשגרה? נבחן מתווה לביטול הבידוד לתלמידים

בכיר בצוות לטיפול במגיפות טוען כי "יכול להיות שבימים הקרובים נקבל גם החלטה שאנשים א-סימפטומטים יוכלו לצאת לעבוד". בימים הקרובים יערוך בנט דיון כדי לבחון את הצעתו, "בודקות ולומדים", לביטול הבידודים בקרב תלמידים ללא תו ירוק במערכת החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/22 08:04 יח בשבט התשפב

חזרה לשגרה? נבחן מתווה לביטול הבידוד לתלמידים
אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון גורם לעלייה קשה בתחלואה ושיבושים קשים בשגרת החיים, עקב בידודים ותורים ארוכים לבדיקות תכופות. גם במערכת החינוך, שנותרה פתוחה וללא הגבלות ממשיות, תלמידים רבים סובלים מפגיעות ברצף הלמידה ושגרת בתי הספר. 

לאחר שאמש (ד') נכנס לתוקפו השינוי במתווה הבידודים, על פיו מאומת חייב לשהות בבידוד עד תום היום החמישי מיום ביצוע הבדיקה החיובית, בכפוף למספר תנאים. גוברים הקולות במערכת הבריאות לשקול ויתור על בידוד לתלמידים, ואולי אפילו למאומתים. ד"ר ארנון שחר, חבר הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות אמר הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל כי "יכול להיות שבימים הקרובים נקבל גם החלטה שאנשים א-סימפטומטים יוכלו לצאת לעבוד. הדברים נמצאים על השולחן. צריך לשבת ולראות נתונים של 'מה יקרה אם', ואז לקבל החלטה מושכלת תוך ניהול סיכונים".

במשרד החינוך מקדמים את ביטול הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה מאומת, זאת בהתאם לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית. על פי דיווח של ישראל היום, גם ראש הממשלה נפתלי בנט סבור שיש לשנות את המתווה הקיים שמשבש קשות את שגרת החיים של תלמידים ואזרחים כאחד.

בימים הקרובים הוא צפוי לקיים דיון בנושא עם בכירים במערכת החינוך, על פי ההצעה של בנט, "בודקים ולומדים", התלמידים יבצעו בדיקות רציפות לגילוי הנגיף במקביל לימי לימוד מלאים, וכך, רק מי שיתגלה חיובי ישלח לבידוד, ולא מי שנעדר תו ירוק, כפי שקיים היום. 

שר הביטחון בני גנץ, סייר אתמול בחמ"ל מחלקת הקורונה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, קיים ישיבה עם הנהלת בית החולים ונפגש עם צוות חיילי הסיוע הרפואי של פיקוד העורף המוצבים בבית החולים. במהלך הביקור אמר גנץ כי הממשלה תבחן בקרוב את האפשרות לביטול הבידוד במערכת החינוך עבור מי שאינם מאומתים לקורונה.