השלג הכריע: ברמת הגולן סוגרים את בתי הספר והגנים

בעקבות השלג שירד היום וצפוי להמשיך לרדת גם הלילה, החליטו במועצה האזורית גולן כי כל מוסד חינוכי ייפתח לילדי היישוב בלבד בשל הסכנה בנסיעה בדרכים המושלגות | מצורפות רשימת בתי הספר שייסגרו וההנחיות לציבור הרחב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/01/22 18:51 יז בשבט התשפב

השלג הכריע: ברמת הגולן סוגרים את בתי הספר והגנים
ניידת משטרה ברמת הגולן, צילום: דוברות המשטרה

אחרי יום שלם של שלג ברמת הגולן, ולקראת לילה בו השלג צפוי להמשיך לרדת, הודיעו במועצה האזורית גולן כי בעקבות הערכות מצב שקיימו בנוכחות נציגים מחברת נתיבי ישראל, משטרת ישראל, גורמי ביטחון אזוריים ונציגי צה"ל מוסדות החינוך באזור יישארו סגורים מחר. 

בהודעת מטה השלג במועצה צויין כי לאור התחזית הקיימת להמשך הערב ולמחר, באזורי צפון ומרכז הגולן הכוללות טמפרטורות נמוכות מאוד, קרח ובוץ על הכבישים ושלג שצפוי להיערם במהלך הלילה, לפני פילוס הצירים, החליט ראש המועצה, ולאחר קבלת אישור משרד החינוך, על סגירת בתי הספר: אביטל, ילקוט רועים, ובתי הספר בקשת. בנוסף יבוטלו הסעות בתי הספר אל ומהישובים הבאים כולל הסעות לחינוך המיוחד: נווה אטיב, נמרוד, אודם, אלרום, מרום גולן, עין זיוון, אורטל, שעל, קלע אלון, רמת טראמפ, קדמת צבי, אלוני הבשן וקשת.

ההחלטה על סגירה תקפה למחר (ה') בלבד, כשבתי הספר שייסגרו ימשיכו לפעול במתכונת למידה מרחוק. מערכות החינוך לגיל הרך יופעלו במתכונת פנים יישובית על בסיס כוח אדם מהיישוב ועבור ילדיי היישוב בלבד. בתחבורה הציבורית יחולו שינויים בקווים, יש להתעדכן מול מוקד גולן ודף הפייסבוק של המועצה. תכניות פנאי וחוגים בצפון הגולן לא יפעלו מחר. החסימות בכבישי הגולן יתבצעו על ידי המשטרה שמבקשת עד פתיחת הצירים להימנע מהגעה לאזור. 

ראש המועצה חיים רוקח אמר: "הגולן לבן ואין מראה מרהיב מזה. אנו שמחים ומתרגשים. העסקים הגולנים יפתחו את שעריהם מחר לכל הבאים לאחר פתיחת הצירים ובהתאם להנחיות המשטרה. במהלך היום קיימנו מספר הערכות מצב, לקראת מזג האוויר הצפוי מחר. ההבנה כי הלילה ירדו כמויות שלג גדולות והשלג יגיע גם לאזורים הנמוכים יותר בגולן, ומעל הכל בשל הטמפרטורות הנמוכות והקרח שייווצר על הכבישים, דורשת מאתנו משנה זהירות. הביטחון האישי והבטיחות, צריכים להוביל את ההתנהגות של כולנו בראש ובראשונה".

יש להישמע להנחיות המשטרה

יש להישמע להנחיות המשטרה צילום: דוברות המשטרה

במועצה קוראים להימנע מהגעה לאזורי מרכז וצפון הגולן מחר טרם פתיחת הכבישים, מדגישה שחלה סכנה בטיחותית בעצירה וחנייה בשולי הדרך וכן בשל הפרעה לתנועת המפלסות. יש להיזהר מכניסה לשטחים בצידי הדרך ובסמוך לשערי גדרות התיל ובמיוחד אלה המסומנים כאזורי מיקוש. 

"בואו נהנה מחג השלג יחד וננהג בכבוד כלפי הטבע, התושבים והאחד לשני. כולנו מחכים לזמן הזה כל שנה ומחכים גם לכל עם ישראל שיגיע לנפוש בגולן - זה הזמן לגולן", אמר ראש המועצה רוקח.

במשטרה מעדכנים כי נחסמו מספר כבישים ברמת הגולן בעקבות מזג האוויר: 

  • כביש 999 צומת שיאון לצפון.
     
  • כביש 98 צומת הבשן לצפון.
     
  • כביש 91 צומת קדמת צבי לצפון.
     
  • כביש 959 מצומת גונן לצומת וואסט בשני הכיוונים.