צפו שלג בגולן ובגוש עציון: צפוי להגיע לירושלים

שלג ירד הבוקר ברמת הגולן, וגם בגוש עציון. על פי התחזית, צפוי להגיע לירושלים בהמשך| החיילים בחרמון בנו בובות שלג והאריות בספארי נהנים מהגשם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/22 15:40 יז בשבט התשפב

שלג בגולן ובגוש עציון: צפוי להגיע לירושלים
חיילים בשלג, צילום: דובר צה"ל

גל הקור שמלווה אותנו בימים האחרונים הגיע היום (ד') לשיאו, כאשר בשעות הבוקר שלג החל לרדת ברמת הגולן. בשעות האחרונות ירד גשם לפרקים מצפון הארץ עד צפון הנגב, מלווה מדי פעם בסופות רעמים בודדות, קיים חשש לשיטפונות בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח. 

צילום: דובר צה"ל

משעות הצהרים השלג צפוי להתפשט גם לפסגות הרי הגליל מעל 700 מטר ובגולן מעל 600 מ'. בשעות הערב יחדור אוויר קר יותר ויתכן שלג קל גם בהרים שגובהם מעל 500 מ' בצפון, ו-700 מ' בהרי המרכז, כולל אזור ירושלים. אפיק רום עם חזית קרה פולארית מעל אזורינו גורמת לגשמים, רוחות ערות ושלג בהרים הגבוהים, כך מוסר חזאי מטאו-טק צחי וקסמן.

שלג קל החל לרדת בגוש עציון. המועצה נערכה מבעוד מועד לאירועי מזג האוויר ותדרכה את עובדי המועצה להעניק סיוע לתושבים במידת הצורך. ראש המועצה שלמה נאמן: "מזמין את עם ישראל להגיע לגוש עציון וליהנות מחבל ארץ יפהפה, סעו בזהירות".

דובר צה"ל מעדכן כי לוחמי גדוד 46 של שריון וגדוד 931 של הנח"ל התעוררו היום בבוקר לשלג ראשון ברמת הגולן והוכיחו ששם קור לא יעצור אותם. 

חיילים בשלג

חיילים בשלג צילום: דובר צה"ל

כמו כן, מזג האוויר הסוער משמח לא מעט מדיירי הספארי כאשר כל אחד מהם יכול לבחור האם להיכנס מתחת למחסה או להיכנס לבתי הלילה בגן החיות, או להישאר בחוץ. האריות בחרו שלא להיכנס לבתים אלא לרבוץ על הדשא גם בזמן הגשם. בספארי ציינו כי, "נחמד לצפות באלה שמעדיפים לבלות את רוב היממה בשינה, לרוב כ-20 שעות, ערניים כל כך עכשיו ונהנים ממזג האוויר הקר והגשום".