כסף לאומנים ותשלום פיצוי על מופעים שבוטלו: חבילת הסיוע של ליברמן וטרופר

שר האוצר ושר התרבות והספורט סיכמו על חבילת סיוע לעולם התרבות | הסיוע יכלול תמיכה בשחקנים, עובדי במה, אומנים עצמאיים, תמיכה באומנים המופיעים במסגרת סל תרבות והצגות ילדים, מוסדות התרבות והיכלי התרבות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/22 11:02 יז בשבט התשפב

כסף לאומנים ותשלום פיצוי על מופעים שבוטלו: חבילת הסיוע של ליברמן וטרופר
שלמה ארצי באשדוד, אוגוסט 2021, צילום: Nati Shohat/Flash90

בתום דיונים בין משרדי האוצר והתרבות והספורט, הושג היום (ד') סיכום בין שר האוצר אביגדור ליברמן, ושר התרבות והספורט חילי טרופר, על חבילת סיוע של עשרות מיליוני שקלים לחודשים ינואר-פברואר עבור עולם התרבות שנפגע בגל החמישי של הקורונה.

  

הסיוע יכלול תמיכה בשחקנים, עובדי במה, אומנים עצמאיים, תמיכה באומנים המופיעים במסגרת סל תרבות והצגות ילדים, מוסדות התרבות והיכלי התרבות.

עומר אדם בפיס ארנה, השבוע

עומר אדם בפיס ארנה, השבוע | צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

כך נראית חבילת הסיוע

  • 28 מיליון שקלים יועברו למוסדות התרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף וכן ישמשו לשלם לעובדים העצמאיים שהיו שותפים בכל מופע, הצגה או אירוע שבוטלו
  • 10 מיליון שקלים לצורך סיוע לאומנים שעובדים תחת סל תרבות ושנפגעו באופן קשה בשל הירידה בפעילויות ובמופעים לילדים בבתי הספר ובכלל, באמצעות רכש מאות מופעים מכלל האומנים על ידי המדינה באופן מיידי.

מוקדם יותר השבוע אישרה ועדת שרים לחקיקה את חוק מימון ימי הבידוד לעצמאים כמו גם את מתווה הסיוע לענף התעופה. ליברמן אמר: "אנחנו כאן לתת מענה למי שנפגע. אני שומע את העצמאים ומבין לליבם בתקופה המאתגרת הזו, עוקב אחרי הנתונים ותפקוד המשק ומדגיש שלא נפקיר אף אחד".


(חילי טרופר בראיון לחדשות כיפה בחודש שעברב)