תלונות במשטרה נגד ניצן הורביץ: פוגע בנו ומתעלם מאיתנו

נציגי ענפי האירועים הגישו תלונה במשטרה כנגד שר הבריאות. מגישי התלונה טוענים כי השר מרמה את אזרחי ישראל: "מצד אחד טוען שאין סגר ומצד שני משרד הבריאות מוציא הנחיות לבטל אירועים וכנסים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/01/22 10:18 ז בשבט התשפב

תלונות במשטרה נגד ניצן הורביץ: פוגע בנו ומתעלם מאיתנו
ניצן הורוביץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעלי עסקים בענפי האירועים והכנסים שסובלים בתקופה זו של הגל החמישי, מירידה של כ-90% בהיקף הפעילות, זועמים על התנהלות ממשלת ישראל וטוענים כי שר הבריאות ניצן הורוביץ מקפיד להסביר כי לא קיים סגר. לשיטתם מדיניותו הביאה בפועל לפגיעה קשה בענף, זאת לאחר שבשבוע שעבר הוציא משרד הבריאות מכתב רשמי שאוסר על צוותי הרפואה ומערכת הבריאות לקיים כנסים ואירועים.

הבוקר (א') העלו בעלי עסקים בענפי האירועים והכנסים העלו הילוך במאבקם, והגישו תלונה במשטרת ישראל, נגד הורוביץ. אלירן ברדוגו, מפיק אירועים ומראשי המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים: "שוב עושים מאיתנו צחוק רק שהפעם אין אף אחד שמכניס יד לכיס ומוכן לפצות".

"ענף האירועים והכנסים ספג מתחילת הגל החמישי נזקים מוערכים של 100 מיליון שקלים ועדיין אין אף אחד בממשלה שמוכן להכיר בזה. אנחנו דורשים לעבוד, או דורשים פיצוי, אבל החל מהבוקר העצמאיים יחזרו לרחובות". 

נועם לוי יו"ר איגוד בעלי האולמות וגני האירועים, סיפר הבוקר כי בשבוע שעבר קיבל ביטול של אירוע של קופת חולים גדולה לאחר שהונחו על ידי משרד הבריאות שלא לקיים אירועים. "יש פה שר בריאות שמתראיין בערב ומספר שהכול בסדר כי אין סגר ורק צריך להקפיד על ההנחיות, אבל בפועל משרדו מחייב ביטול של אירועים וכנסים. אנחנו נחנקים שוב, זה ניסיון לקבור שוב את הענף שלנו ולא נאפשר את זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן