יוסי דגן: "יאיר גולן הליצן החדש של הכנסת - איך בנט לא מפטר אותו?"

יאיר גולן ערך מוקדם יותר היום השוואה בין המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון לבדואים בנגב. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגיב לסגן השרה, "שוטה הכפר של השמאל", ולא מבין כיצד ראש הממשלה בנט עדיין לא פיטר אותו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/01/22 20:44 טו בשבט התשפב

יוסי דגן: "יאיר גולן הליצן החדש של הכנסת - איך בנט לא מפטר אותו?"
דגן נגד גולן, צילום: פלאש 90

בעקבות ההשוואה שערך מוקדם יותר היום (ב') סגן השרה יאיר גולן בין המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון לבדואים בנגב, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מכנה הערב את גולן כ"ליצן של הכנסת, שוטה הכפר של השמאל".

דגן אומר כי הבעיה אינה יאיר גולן, אלא ראש הממשלה נפתלי בנט שאינו מפטר אותו כבר. "יאיר גולן הוא הליצן החדש של הכנסת, שוטה הכפר של השמאל. הבעיה שהבדיחה הגזענית הזו שנקראת יאיר גולן, היא על חשבוננו. המדאיג זה לא הליצן גולן, אלא שראש הממשלה נפתלי בנט, עדיין לא פיטר את המוקיון גולן, בנט חייב לפטר אותו עוד היום", אומר דגן בנחרצות.


(יאיר גולן משווה בין המתיישבים לבדואים)

יאיר גולן על המתיישבים: "הרסו קברים הרסו בתים וחבטו באנשים חפים מפשע"

בפתח ישיבת סיעת מרצ היום, הזכרנו לגולן כי בשבוע שעבר אמר לצעירים בדואים בנגב, "תעשו מה שצריך בשטח", אתה לא חושש שהאמירה שלך הביאה לאלימות שלהם נגד יהודים?", שאלנו. גולן השיב: "בדיוק ההפך, מי ששמע את דברי מתחילתם עד סופם מבין שבאתי להרגיע את המצב ולהנמיך את גובה הלהבות ולהביא לכך שהטיפול במחאה יהיה בדרכי שלום ולא בדרכים אלימות".

גולן לא הסכים לגנות את האלימות של חלק מהבדואים בדרום. "ההשוואה היא פשוט לא לגיטימית פה יש בדואים שטוענים לחזקה על הקרקע ויש להם ויכוח עם המדינה על הקרקע במשך שנים ארוכות ושם יש אנשים שפשוט עברו דרך כפר, הרסו קברים הרסו בתים וחבטו באנשים חפים מפשע, מעין מעשה פוגרום, אין כאן ויכוח פוליטי או ויכוח על קרקע, פשוט פרעות". 

שר הבריאות ניצן הורוביץ, הוסיף: "יאיר ביקר שם והתקשר אלי אחר כך, עוד לא היו מהומות, יאיר אמר לי שזה חבית חומר נפץ הדבר הזה, זה על סף תבערה, צריך להפסיק את הנטיעות ולהרגיע את השטח. הוא ביקש ממני לדבר עם בנט שירגיע, כבר באותו ערב התחוללה שם מהומה גדולה, זה מאוד ברור מה שקרה".