"הבדואים יפתחו באינתיפאדה, יש להם המון נשק וכסף": תושבי הדרום במסר מדאיג

לישיבת סיעת הציונות הדתית הגיעו נציגים מהמועצות המקומיות והאזוריות בנגב והציגו בפני חברי הכנסת את המצב בנגב בנושא הנטיעות והאלימות הבדואית | "הממשלה הפקידה את גורלנו בידי התנועה האיסלאמית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/01/22 17:10 טו בשבט התשפב

"הבדואים יפתחו באינתיפאדה, יש להם המון נשק וכסף": תושבי הדרום במסר מדאיג
נציגי הנגב עם הציונות הדתית, צילום: הציונות הדתית

תושבי ונציגי המועצות בנגב הגיעו היום לישיבת הסיעה של הציונות הדתית והציגו בפני חברי הכנסת את המצב בנגב בנושא הנטיעות והתפרעויות הבדואים. מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים סקר בפני הסיעה את מצב ההתיישבות בנגב וכן נתן את הרקע לעבודות הנטיעות שנעצרו בשבוע שעבר ע"י הממשלה.

פיני בדש ראש מועצת עומר סיפר כי מרגע שהורו לעצור את הנטיעות על מנת להסדיר את היישובים הבדואים יש תנועה גדולה מיישובי הקבע לשטחים לא מאושרים על מנת שיאשרו כמה שיותר, לדבריו, "אנחנו בפתחה של אינתיפאדה פלסטינית מתושבי ישראל הבדואים - כרגע שטחי יו"ש מרגישים יותר בטוחים מהנגב, יש להם המון נשק ויש להם המון כסף שהם מקבלים מהמדינה ללא שום תמורה. יש פה גוף מוסדר עם הרבה מאוד כסף שמוביל קמפיין חזק ברשתות נגד המדינה ויאיר גולן נותן להם רוח גבית, זה לא עניין רק של נטיעות זה עניין של מי קובע את הסדר הלאומי, וזה מנסור עבאס".


(יידוי אבנים נגד המשטרה במהלך נטיעות בנגב).

ידידה ליבוביץ תושב הישוב מרחבעם שתושביו סובלים מהתפרעויות הבדואים בנגב בעקבות הנטיעות: 
במהלך מבצע שומר החומות היו התפרעויות קשות בצירים המרכזיים בנגב הכוללים חסימות צירים, זריקות אבנים ואף כמה ארועי לינץ' בתושבים שנסעו בצירים. בשבוע שעבר שוב חזרו בכמה מקומות התפרעויות הכוללות חסימות כבישים וזריקות אבנים.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הוסיף: "השבת המשילות והריבונות לנגב זו משימה לאומית ראשונה במעלה. אני עסוק בסוגיית הבדוואים מזה 15 שנים, ולצערי אנחנו מאבדים את הנגב יום יום ומתקרבים לנקודת אל חזור. אם נטמון את הראש בחול ולא נטפל בהקצנה הלאומנית הבדואית זו תהיה בכייה לדורות. ממשלת ישראל הפקידה את גורלנו בידי התנועה האיסלאמית והמדיניות התבוסתנית שהממשלה מובילה היא הרסנית לחזון הציוני והרסנית למדינת ישראל. כשנחזור לשלטון נעמיד את השבת המשילות לנגב בראש סדר העדיפויות שלנו. זו הבטחה".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק הוסיפה: "הפסקת הנטיעות בנגב היא שפל לאומי חסר תקדים, חולשה שמייצרת עוד טרור, עוד אנרכיה, ועוד לחץ פוליטי מצד השותפה הבכירה בקואליציה, רע"מ.

כל הישג לרע"מ הוא רק הפלטפורמה ללחץ הבא. צריך לעשות הכל כדי שהממשלה המסוכנת הזו, שמוכרת את הנגס לתנועה האיסלאמית, תתפרק, ומהר, כי כל יום בו היא קיימת מסכן את הנגב ואת מדינת ישראל כולה".