השרים מחמיאים לממשלת בנט: "תנוח דעתכם, נמשיך לעשות עבודה טובה"

שרת התחבורה מיכאלי פתחה את ישיבת סיעת העבודה ואמרה כי אומנם זו אינה ממשלה שהיא הקימה, אך הדגישה כי מדובר ב"ממשלה חשובה ונכונה למדינה ולחברה הישראלית בתקופה הזאת" | שר החוץ לפיד אמר: "שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/01/22 16:10 טו בשבט התשפב

השרים מחמיאים לממשלת בנט: "תנוח דעתכם, נמשיך לעשות עבודה טובה"
מיכאלי, לפיד ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, התייחסה היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה להסדר הטיעון של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ולתפקוד ממשלת ישראל. שר החוץ יאיר לפיד החמיא לתפקוד הממשלה. 

מיכאלי פתחה ואמרה: "ט"ו בשבט, אם אתם זוכרות וזוכרים היה היום שבו היו מביאים לנו את קופת קק״ל והיינו כולנו אוספות ואוספים ותורמות ותורמים כסף לטובת פיתוח הארץ ומדינת ישראל, ואילו היום אזרחי ואזרחיות ישראל מתבקשים לתרום לטובת נאשם בפלילים שעומד למשפט ויש שמועות וספקולציות על הסדר טיעון לכאורה שיהיה או לא יהיה איתו".

"ובכן לשאלתכם, אנחנו מאמינות ומאמינים שהצדק צריך להיעשות ולהראות, ודאי כשמדובר באנשי ציבור שהעבירות שמיוחסות להם נעשו לכאורה במהלך כהונתם. בוודאי כשמדובר במקרה שהוא כל כך כל כך ארוך ונמשך וכולל מתקפות נגד כל מוסדות המדינה, שומרות ושומרי הסף ומוסדות שלטון החוק, בוודאי כשלשני חלקי העם אם תרצו יש משמעות מאד מאד גדולה לתהליך הזה. אז הצדק צריך להיעשות ולהראות".

על ההמשלה אמרה מיכאלי: "תנוח דעתכם, הממשלה הזאת תמשיך לעשות את העבודה הטובה והחשובה שהיא עושה למען אזרחיות ואזרחי ישראל בלי שום קשר להתפתחויות האלה. הממשלה הזאת, יחד עם מפלגת העבודה שתמשיך לפעול למען יציבות הממשלה והקואליציה הזאת, הן אמנם עוד לא הממשלה שמפלגת העבודה הקימה, אבל היא הממשלה שהיא חשובה ונכונה למדינת ישראל ולחברה הישראלית בתקופה הזאת".

לפיד: "שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד"

גם שר החוץ יאיר לפיד הזכיר בדבריו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, את תפקוד הממשלה והאם היא תמלא את ימיה: "הממשלה הזו עושה מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. בבטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית. זה כוחו של המרכז. במקום ססמאות, פשרות מעשיות שמביאות תוצאות. מבטיחים ומקיימים". 

בתחילת דבריו אמר שר החוץ כי הממשלה ויש עתיד ממשיכות לקיים הבטחות. "היום יעלה להצבעה בקריאה ראשונה חוק השוויון בנטל. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו. החוק עבר לא מעט גלגולים, אבל העיקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הביטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו".

"זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית. זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפראיירים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף".

"הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו. כמו רוב הדברים בממשלה הזו החוק הזו הוא תוצר של שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד".