משרד הבריאות תוקף את איכילוב ופרופסור עידית מטות: "תאוות פרסום"

הערב פרסמה עידית מטות, בכירה באיכילוב האשמות חמורות נגד מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות, "אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה, על מה?" במשרד הבריאות תקפו חזרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/01/22 21:29 יג בשבט התשפב

משרד הבריאות תוקף את איכילוב ופרופסור עידית מטות: "תאוות פרסום"
עידית מטות, צילום: Yossi Aloni/Flash90

פוסט חריג בעמוד הפייסבוק של בית החולים איכילוב עורר סערה, פרופסור עידית מטות כתבה פוסט ארוך נגד מדיניות הממשלה וההתנהלות של משרד הבריאות, "אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד", במשרד הבריאות יצאו למתקפה.

פרופסור עידית מטות: "אנשים נאלצים להיות כלואים והמדינה על סף קריסה"

פרופ׳ עידית מטות פרסמה דרך איכילוב את הדברים הבאים, "בימים אלה אנו מציינים שנתיים לפרוץ מגיפת הקורונה ולצערי, אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד. 

אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה.  תגידו, השתגענו? ועל מה? זה מזכיר לי שלפני כמה שבועות ירדו פה כמה טיפות אבל נתנו לזה שם (כרמל) וכולנו חיכינו למבול. עכשיו, זה באמת עניין רק של מיתוג.

טירוף הבדודים כדאי שיעבור הערכה מחדש.  בוודאי עבור האסימפטומטים. בודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה - אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה. בבקשה תצילו את דור העתיד שלנו אבל תצילו גם את ההורים שמבודדים עם הילדים".

משרד הבריאות: "המדיניות שמציעה מטות תביא לתמותה"

במשרד הבריאות תקפו את מטות אחרי שהדברים שכתבה זכו להד תקשורתי נרחב: "בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור.

המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה. לצערנו, התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים ממשלתי לטובת הבעת עמדה אישית - פסול ואסור".