ההתלקחות הבאה בירושלים? העירייה הודיעה שתהרוס את מסגד כיפת הזהב בבית צפאפא

בשבועות האחרונים הוקמה באופן בלתי חוקי כיפת זהב ביציאה מאזור התעשייה תלפיות בבירה. העירייה הודיעה על כוונתה להרוס, לאחר שנבנתה ללא היתר וללא תכנון | חגית משה: "אקט המפר את האיזון בין הדתות בירושלים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/01/22 10:05 יב בשבט התשפב

ההתלקחות הבאה בירושלים? העירייה הודיעה שתהרוס את מסגד כיפת הזהב בבית צפאפא
הכיפה החדשה בבית צפאפא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיריית ירושלים הוציאה השבוע צו הריסה לכיפת הזהב של מסגד בשכונת בית צפאפא בדרום העיר, מסגד שהוקם ללא היתר. תחילתה של הפרשה כבר לפני כמה שבועות, כאשר כיפת הזהב הוקמה החדשה הוקמה ביציאה מאזור התעשייה תלפיות שבבירה, "מדובר בבנייה עצומה, שנבנתה ללא היתר וללא תכנון, תוך זלזול אלים ובוטה בשלטון החוק". 

למרות שמדובר בבית תפילה מוסלמי, העירייה כאמור הגישה בקשה לבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר להוצאת צו הריסה, שכן מדובר במבנה בלתי חוקי. מיד לאחר ההקמה, ראשי ארגוני המחנה הלאומי פנו בדרישה לראש עיריית ירושלים משה ליאון, להרוס את כיפת הזהב הבלתי חוקית, שכן מדובר בעוד ניסיון השתלטות אסלאמיסטי ולאומני על ירושלים. במכתב מסבירים ראשי הארגונים את חשיבות פעולת האכיפה בכיפת הזהב הבלתי חוקית: ''בתאריך 15.12 פורסם דבר בנייתה של 'כיפת זהב' חדשה במסגד א-רחמאן שבשכונת בית צפאפא. הכיפה נבנתה באופן בלתי חוקי, כאמור לפי דברי העירייה: 'המבנה הוקם ללא היתר וסמכות - ואף אדריכל עירוני לא אישר את התוכנית. בכוונתנו להוציא צו הריסה של המבנה ולהגיש בהקדם כתבי אישום נגד האחראים לבנייתו'".

צילום: דוברות

''אנו החתומים מטה רואים בכיפת זהב זו מוקד נוסף ליצירת חיכוך וניסיון השתלטות אסלאמיסטי ולאומני על ירושלים. אנו קוראים לך לאכוף את החוק בירושלים בירתנו, ולהסיר את כיפת הזהב הבלתי חוקית לאלתר''. הארגונים החתומים על המכתב הם: רגבים, ריבונות – נשים בירוק, לביא, תנועת אם תרצו, לך ירושלים, פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות, פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, נוער ריבונות ופורום קפה שפירא.

"לא ייתכן שיצוצו כיפות ססגוניות וענקיות על גגות מבנים בירושלים כפטריות אחר הגשם"

גם חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי שיגרה פנייה דומה, ובמכתב למהנדס העיר ולתובע העירוני ביקשה לקבל הבהרות, "מדוע אין תאריך הריסה למבנה כיפת הזהב שהוקם באופן לא חוקי וללא היתרי בנייה בשכונת בית צפאפא בעיר". 

חגית משה

חגית משה צילום: יחצ

במכתב ציינה יו"ר הבית היהודי כי היא מודעת לרגישות העלולה להתקיים מהריסה של מבנה בעל סממן ייחודי לאוכלוסייה הערבית בעיר, אך במיוחד מהסיבה הזאת חשוב מאוד לא להפלות בין האוכלוסיות ולקיים את ההריסה, "כפי שנהרסים מבנים שנבנו ללא אישור ומסכנים את הציבור".

"לא ייתכן שיצוצו כיפות ססגוניות וענקיות על גגות מבנים בירושלים כפטריות אחר הגשם, זכותו של כל אדם לחופש דת ומקומו ושימושו של המסגד מובטח אך עם זאת לבניית כיפה בדמוי הכיפה בהר הבית היא אקט המפר את האיזון בין הדתות בירושלים ואם והוקם בצורה לא חוקית יש לדאוג להסירו, אני מודה לאנשי ארגון 'אם תרצו' על תשומת ליבם ואני אהיה לצידם ואסייע בנושא כמה שרק אוכל". 

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג מסר גם הוא: "מחזקים את חברת המועצה חגית משה על פעילותה למען בירתנו ירושלים. יישר כוח על הנחישות! אסור לוותר בנושא כיפת הזהב הבלתי חוקית של התנועה האסלאמית בבית צפאפא. אנו קוראים לראש העיר משה ליאון להרוס את הכיפה מיידית ולשמור על ירושלים נקייה מלאומנות רדיקלית".