המהומות בעקבות הנטיעות: 21 מפרי סדר נוספים נעצרו בנגב

הנגב בוער בעקבות הנטיעות: לאחר מספר ימי נטיעות בנגב בהם התפרעו בדואים מהאיזור ויידו אבנים לעבר הנוטעים, במשטרה מודיעים כי הלילה נעצרו 21 פורעים נוספים החשודים בהפרות סדר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/01/22 08:53 יא בשבט התשפב

המהומות בעקבות הנטיעות: 21 מפרי סדר נוספים נעצרו בנגב
הנטיעות בנגב, צילום: פלאש 90

המהומות בנגב סביב נטיעות קק"ל בפזורה הבדואית נמשך בימים האחרונים, ומשטרת ישראל מודיעה עצרה הלילה 21 מפרי סדר. שוטרים מתחנות ערוער, רהט ועיירות בשיתוף לוחמי מג"ב בהם יחידות מיוחדות פעלו הלילה במוקדי הפרות סדר מקומיות בתל שבע, שגב שלום ורהט עצרו 21 חשודים בהפרת הסדר. ברהט נעצרו 6, בתל שבע נעצרו 7 ובשגב שלום נעצרו 8.

הזעם בחברה הבדואית על הנטיעות ביער יתיר התחיל כבר בתחילת השבוע, וגם במישור הפוליטי לא שקט. לאחר האולטימטום שהציבה רע"מ לממשלה שלא תצביע עם הממשלה כל עוד הנטיעות יימשכו, שר הכלכלה מאיר כהן הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב גיבש מתווה אשר על פיו העבודות יושהו והצדדים יכנסו למו"מ מואץ, באישורו של השר זאב אלקין.

כזכור, בימים האחרונים נפצעו מספר שוטרים במהומות ואף נעצרו, בנוסף ל-21 העצורים החדשים, 18 מיידי אבנים. בתגובה על מהלכיה של רע"מ במישור הפוליטי, חבר הכנסת ניר אורבך מימינה החליט אף הוא לשבור את הכלים, והודיע שעד שרע"מ לא תחזור להצביע במליאה, הוא לא מתכוון להגיע ומחרים אותה גם כן.

לאחר הפרסומים כתב שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן: "‏אני מבקש להבהיר, הנטיעות היום יושלמו כמתוכנן כפי שהוגדר מראש". מספר גורמים בממשלה טוענים כי הנטיעות לא נעצרו כלל בעקבות לחץ הבדואים ורע"מ, אלא שהדבר היה מתוכנן מראש ולמעשה העבודות היו אמורות להסתיים.


(יידוי אבנים במהלך נטיעות בנגב)