הותר לפרסום רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ורס"ן אופק אהרון ז"ל הם ההרוגים באסון בבקעה

הותרו לפרסום שמות ההרוגים באסון הלילה: רס"ן איתמר אלחרר ז"ל מבני רא"ם ורס"ן אופק אהרון ז"ל מבת ים. אמש שני הקצינים זיהו דמות חשודה באיזור הבסיס ופתחו לעברה בנוהל מעצר חשוד, החייל שזיהה אותם כמחבלים פתח לעברם באש

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/22 09:44 יא בשבט התשפב

רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ורס"ן אופק אהרון ז"ל הם ההרוגים באסון בבקעה
רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ורס"ן אופק אהרון ז"ל, צילום: דובר צה"ל

לילה קשה: בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן התרחש אמש (ד') אירוע קשה סמוך לשעה אחת עשרה בלילה. קצינים מיחידה מיוחדת בחטיבת הקומנדו סיימו אימון, ויצאו לפטרול סביב למחנה. שני הקצינים זיהו דמות חשודה ופתחו לעברה בנוהל מעצר חשוד, ואף ירו באוויר. אלא שהזיהוי התברר כטעות, וחייל פתח לעברם באש לאחר שחשב שמדובר במחבלים.

רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל

רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל צילום: דובר צה"ל

שני הקצינים נהרגו כתוצאה מטעות בזיהוי שהובילה לירי דו-צדדי. דובר צה"ל מעדכן כי ההודעה נמסרה למשפחותיהם ונסיבות המקרה נבדקות. שני הקצינים שנהרגו באירוע הם רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל, בן 26, נשוי ממושב בני רא"ם. הלוויתו תתקיים היום בשעה 14:30 בבית העלמין בקריית מלאכי, ורב-סרן אופק אהרון ז"ל, בן 28 מבת ים. הלוויתו תתקיים היום ב-16:15 בגן יבנה.

רב-סרן אופק אהרון ז"ל

רב-סרן אופק אהרון ז"ל צילום: דובר צה"ל

רק לפני שבועיים: תרגיל ענק בחטיבת הקומנדו

במהלך סופת ״כרמל״ שפקדה את ישראל, הודיע מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על החמרה בפעילות כוחות היבשה. כחלק מההוראות נאסר לבצע תרגילים, ניווטים, אימוני הסוואה ועוד, אך כל זה לא עצר את חטיבת הקומנדו מלבצע את התרגיל הענק של דובדבן, מגלן ואגוז. התרגיל התבצע באיזור בו התרחש האסון הנורא והסתיים לפני כשבועיים.

התרגיל החטיבתי זכה לשם "אור המכבים" ונמשך מספר ימים וכלל מספר תרחישים של לחימה בעומק שטח האויב, תחת תנאים פיזיים מאתגרים, משקלים כבדים, קילומטרים רבים של הליכה ומזג אוויר סוער. במהלך התרגיל שהובילו מפקד החטיבה אלוף משנה מני ליברטי ומפקד האוגדה תת אלוף עופר וינטר, תורגלו הסקת כוחות, פשיטה על יעדים והשמדת אויב תוך שיתוף פעולה עם כוחות אחרים.

"יזכר בליבנו תמיד כאדם ערכי, חייכן וצנוע"

מדוברות מועצה איזורית נחל ששורק נמסר: "בלב כבד אנו פותחים את הבוקר בבשורת איוב. איתמר אלחרר מבני ראם הוא קצין צה"ל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית בבקעת הירדן. ראש המועצה שי רייכנר וגורמי רווחה מהמועצה מלווים את המשפחה בשעתם הקשה. איתמר בן 26 בנופלו, בנם של דבי ומוטי נישא רק לפני שנה לאור בחירת ליבו ושירת כקצין מוערך מאוד ביחידת אגוז. 

שי רייכנר ראש המועצה: "איתמר יזכר בליבנו תמיד כאדם ערכי, חייכן וצנוע שערכיו ואהבתו הגדולה לארץ ולאדם הם אלו שאפיינו את חייו ודרכו". משפחת אלחרר היקרה, אין מילים להביע את ההלם והכאב.  קהילת נחל שורק כולה כואבת איתכם את האסון הנורא ומשתתפת בצערכם הבלתי נתפס. משמים תנוחמו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן