אומיקרון הגל החמישי | "עוד לא הגענו לשיא הנדבקים"

על אף התחלואה הגואה והשיאים שנשברים מדי יום, פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן מעריך כי הסוף עוד לא נראה באופק, "1 מכל 15 נדבק ועלול להיות מדבק" | לנוכח עומס הבדיקות, תלמידי ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות מסייעים למד"א

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/01/22 20:59 י בשבט התשפב

הגל החמישי | "עוד לא הגענו לשיא הנדבקים"
בדיקות קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון גואה, אולם עדיין לא הגיע לשיאו. לאחר שמשרד הבריאות עדכן הבוקר (ד') את הנתונים העדכניים, מהם עולה כי 43,815 בני אדם התגלו כחיוביים מתוך 362,336 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף, נראה כי הסוף לא באופק. 

"על פי הערכה, כבר חצינו את רף 100,000 נדבקים ו-1 מכל 15 נדבק ועלול להיות מדבק", כך אמר פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן לחדשות 12. לדבריו, התחזית לא מעודדת ושיא הנדבקים עוד לפנינו. "צפויה עוד הכפלה אחת או שתיים במספר המאומתים, ובעוד שבועיים נגיע לשיא", אמר. 

מחלקת קורונה בשערי צדק

מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

254 בני אדם מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, כאשר 63 מתוכם מונשמים. על כך אמר סגל כי חצי מהתחלואה הקשה מיוחסת לזן הדלתא שעדיין קיים בקרב האוכלוסייה. באשר להגבלות שעשויות להקל מעט על מספרי החולים, לדבריו, "קשה מאוד לעצור את גל התחלואה בכל המדינות והגבלות קלות לא היו עוזרות. מה שיכול לסייע הוא בעיקר הגנה על אוכלוסיות בסיכון, ושם אפשר לבצע בדיקות יזומות". 

חניכי המכינות מתגייסים לסייע במערך בדיקות הקורונה

עקב העלייה בתחלואה והעומס הרב במערך הבדיקות, ביוזמה משותפת של מד"א והמכינות הקדם צבאיות, מתנדבים חניכי המכינות, תלמידי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות ותלמידות המדרשיות, לסייע באופן מידי למד"א באתרי בדיקת האנטיגן לנוכח העומס הגדול.

עם התפשטות נגיף האומיקרון, והעלייה המשמעותית בתחלואה, מד"א פנו למועצת המכינות הקדם צבאיות שיסייעו להם לעבות את מערך בדיקות הקורונה, במטרה לקצר את התורים הארוכים ואת משך זמני הבדיקות. מועצת המכינות נרתמה למאבק הלאומי, והחל מהשבוע שעבר חניכי 57 המכינות הקדם צבאיות לוקחים חלק ממערך הבדיקות.

דני זמיר מנכ"ל מועצת המכינות: "לכבוד הוא לנו להתנדב תמיד לסיוע בשעת חירום לאומית. המכינות הקדם צבאיות הם גם כח מילואים נוסף למדינת ישראל שיכול לסייע באופן משמעותי לעורף של מדינת ישראל.  כמו בסבבים הקודמים, חניכי וחניכות המכינות יעצרו את סדר היום ויסייעו למאמץ הכולל עד שניתן יהיה לשוב לשגרה". 

(תלמידי מכינה מסייעים למד"א בעומסי הבדיקות) 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן