גאווה של כל אמא יהודיה: גם רופא וגם קצין בטייסת

"היכולות והמיומנויות שלי כמכונן, הפכו אותי לרופא יותר טוב וגם להפך" כך משתף רס"ן (במיל') ד"ר ע' רופא ואיש צוות-אוויר, שמעבר בין סרבל הטיסה לחלוק הרופא שלו היישר לחדר הניתוחים, הם חלק בלתי נפרד מחייו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/22 13:29 י בשבט התשפב

גאווה של כל אמא יהודיה: גם רופא וגם קצין בטייסת
מנתח ורופא, צילום: דובר צה"ל

לכל אחד יש חלום ילדות להפוך ביום מן הימים להיות טייס או רופא, בשילוב הדחיפה של המשפחה הישראלית הממוצעת שמצטיינת בעידוד הילדים לגרוף כמה שיותר הישגים בחיים, וזאת מבלי שהתייחסנו כמובן לסטריאוטיפ המוכר בנוגע לאמא היהודייה שתמיד תשמח לבין רופא. 

בין האנשים שזכו לחיות בשני העולמות, ניתן למצוא את  רס"ן (במיל') ד"ר ע',  שהוא גם רופא במרכז הרפואי "שיבא" וגם איש צוות אוויר בטייסת  בטייסת 120 ("ענקי המדבר") המפעילה את מטוס ה"ראם" (בואינג 707).

מטוס הראם (Boeing 707) של חיל האוויר

מטוס הראם (Boeing 707) של חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

אני טס כבר 19 שנים במילואים ומרגיש כאילו השתחררתי אתמול

רס"ן ע' סיים  את קורס הטיס המפרך בתפקיד 'מכונן' והוצב בטייסת 120, ומאז ועד היום הוא משרת בטייסת. 'ראם' בשונה ממטוסי חיל האוויר המוכרים לנו, הוא שונה וייחודי שכן מדובר במטוס אזרחי שעבר הסבה מבצעית, כך שהשירות בחייל יוצר שילוב מעניין בין עולם התעופה האזרחי לזה הצבאי. 

בראיון לאתר חיל האוויר רס"ן (במיל) ד"ר ע' משתף כי "הטיסה בראם מספקת אתגרים אישיים, כמו תפעול של המערכות המורכבות ועבודה בצוות המונה מספר אנשים רב שיושב יחד בקוקפיט ומבצע את המשימה, אני טס כבר 19 שנים במילואים ומרגיש כאילו השתחררתי אתמול. הצוות הסדיר של הטייסת מתחלף עם השנים וזה מסב לי אושר לראות את הדור הצעיר הולך ומשתבח".

צילום: דובר צה"ל

ממסלול הטיס למסלול הרפואה

לאחר ששירת שמונה שנים בחיל-האוויר, רס"ן ( במיל')  ד"ר ע' החליט לאתגר את עצמו עוד יותר, והחל את המסלול המפרך של לימודי רפואה, את התואר הוא התחיל כשהוא מבוגר ביחס לחבריו בספסל הלימודים.

את האתגר הנוסף מתאר רס"ן ( במיל') ד"ר ע' כך "זה לא עצר בעדי, לא המסלול הארוך וגם לא הלימודים המאוחרים. הייתה בי ידיעה ברורה שאני רוצה להיות רופא, שבזה אני רוצה לעסוק בחיי, בנוסף להרגשה הזו ידעתי שההרגלים והיכולות שהוטמעו בי במהלך השירות שלי כמו: מצוינות, מקצוענות, יכולת תחקור ויישום מהיר ויעיל יסייעו לי רבות בפיתוח הקריירה שלי כרופא".

בחרתי להיות רופא בגלל השליחות והנתינה אדירה שיש במקצוע הזה

רס"ן (במיל') ד"ר ע' משתף גם מדוע בחר בעוד מקצוע תובעני על אף תפקידו המורכב בחיל האוויר וכשנשאל מדוע בחר להיות רופא, השיב: "מה שקסם לי במקצוע ומתחדד לי ככל שאני עוסק יותר ויותר בתחום הוא השליחות והנתינה אדירה שיש בו. המגע היום-יומי עם אנשים שאתה מסייע להם תוך שילוב של יכולות אקדמיות, לימודיות ומוטוריות ברמה גבוהה מאוד. עבודת הרופא בעיניי היא השילוב של מגע אנושי ומחשבה".

רס"ן  (במיל) ד"ר ע'  מוסיף, "יש הרבה קווי דמיון בין מקצוע הרופא לבין מקצועות צוות-האוויר ומקצוע המכונן בפרט. אומרים שהמכונן הוא ה'רופא' של המטוס, ה'דיאגנוסטיקן' (רופא מאבחן). העבודה שלו היא לתפעל את המטוס והמשימה ובכל פעם שנוצרת תקלה, לאתר אותה, לאבחן ולטפל בה, בדומה לתפקיד הרופא. בקורס-טיס בשונה מלימודי הרפואה, בוחרים עבורך את ההתמחות. כאשר הוסבתי לתפקיד המכונן, חששתי. אך עם הזמן גיליתי שזה תפקיד מאתגר ומעניין ואני עוסק בו כבר כחצי יובל. מעניין לראות שהאופי שלי מתאים לשני המקצועות האלו, כנראה שלא הגעתי אליהם במקרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן