הגל החמישי: 43,815 מאומתים חדשים אתמול, 63 מונשמים

התפרצות הגל החמישי בישראל: משרד הבריאות מעדכן כי אמש התגלו 43,815 מאומתים חדשים, מתוך 362,336 נבדקים. נכון להיום ישנם 254 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 63 מונשמים | מחר ייכנס לתוקפו מתווה הבידודים: בידוד של שבעה ימים בלבד למאומתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/22 10:19 י בשבט התשפב

הגל החמישי: 43,815 מאומתים חדשים אתמול, 63 מונשמים
בדיקות קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

על רקע התפשטות האומיקרון והתפרצותו של הגל החמישי בישראל, משרד הבריאות מפרסם את הנתונים המעודכנים להבוקר: 43,815 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, כאשר מעל 12% מבין 362,336 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מספר החולים שמצבם קשה עומד כעת על 254, בהם 63 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 8,274 ישראלים.

אמש כינס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים לפני כינוסו של קבינט הקורונה, ובין היתר אמר שם כי יהיו מיליוני נדבקים בישראל: "אנחנו ניצבים מול גל הידבקות שמכה בכל העולם, הוא מידבק יותר מכל הזנים גם יחד. המספרים הם בגובה שלא הכרנו עד כה. נגיע לכמה מיליוני נדבקים, אבל אנחנו מנהלים את המשבר הזה בעקביות. המשק פתוח ככל שניתן והכלכלה ממשיכה לתפקד, לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם ולראות עסקים נסגרים. לא כולם יכולים לעבוד מהבית, יהיו בידודים ולכן כל העובדים במשק יקבלו שכר מיום הבידוד הראשון".

"לא מקבל את זה שאנחנו לא יכולים להתגונן"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, תקף את מדיניות הממשלה: "אני לא מקבל את זה שלא היה ניתן או שאנחנו לא יכולים להתגונן. אם יחלו בגל הנוכחי מיליון, שני מיליון או ארבעה זה הבדל גדול לא רק בסטטיסטיקה אלא גם במספר החולים הקשים והמתים. זה תלוי בנו, בהתנהגות ולא פחות מזה, בכללים שנקבעים על ידי הממשלה".

מחר (ה') ייכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש שמקצר את תקופת הבידוד למאומתים לשבעה ימים בלבד. "אלה יהיו שבועות קשים מטבע הדברים ואנחנו נעבור את זה. כל אחד מאיתנו חייב לקחת אחריות ולא להתקהל שלא לצורך. אין מקום לפניקה ואין מקום להיסטריה", חתם אמש בנט.