לומדים עם הקורונה יפעת שאשא ביטון: "לא ייסגרו בתי ספר וכיתות שלמות ללא אבחנה"

שרת החינוך התייחסה לתורים הארוכים לבדיקות הקורונה, "ביקשתי לאפשר לבצע בדיקות אנטיגן בבית או באמצעות נאמני הקורונה בבתי הספר, כדי להקל על התלמידים ועל צוותי החינוך"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/01/22 19:40 כט בטבת התשפב

יפעת שאשא ביטון: "לא ייסגרו בתי ספר וכיתות שלמות ללא אבחנה"
בית ספר ריק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקדם ההדבקה לנגיף הקורונה עולה בהדרגה, ולאחר שהבוקר (א') התגלו בארץ 4,197 חולים חדשים לנגיף, אזרחים רבים מדווחים על תורים ארוכים לבדיקת קורונה. לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות", התייחסה לכך גם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון

בפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה, כתבה השרה כי צו השעה הוא "יצירת ודאות והקלה על התלמידים והצוותים החינוכיים. בישיבת הממשלה הבוקר, הצגתי את המצוקה במתחמי הבדיקות העמוסים והתורים הארוכים - וביקשתי לאפשר לבצע בדיקות אנטיגן בבית או ע''י נאמני הקורונה בבתי הספר, כדי להקל על התלמידים ועל צוותי החינוך". 

שאשא ביטון

שאשא ביטון צילום: Hadas Parush/Flash90

"בנוסף להמתנה הארוכה בתור לבדיקה, הנבדקים נאלצים להמתין זמן רב עד לקבלת התוצאה, מה שמשבש את פעילות החינוך הסדירה וגורם לאיבוד זמן יקר שבמהלכו הגן/הכיתה מושבתים. לדוגמה כשגננת ממתינה לתוצאה שלילית ולאחר מכן לפטור מבידוד - הדבר גורם להשבתת פעילות הגן כולו". 

שאשא ביטון עדכנה כי היא פועלת לשינוי המתווה בחינוך, כך שימנע למידה מרחוק במקרה של יישובים אדומים או כתומים גם אם אין תחלואה בכיתה או בבתי הספר. "לפי המתווה המוצע, לא ייסגרו בתי ספר וכיתות שלמות ללא אבחנה, אלא אך ורק בכיתה שיימצא בה מאומת לנגיף - במקרה זה, יחולו על התלמידים הכללים של מחוסנים ולא מחוסנים כפי שקיימים בקהילה". 

הרה ציינה בדבריה כי הילדים זקוקים למסגרת לימודים רציפה וליציבות נפשית, "אחרי שנתיים של חוסר וודאות. אנו חייבים להם את זה, ובשל כך אנו ממשיכים לדרוש גם את המשך הכיתה הירוקה לפחות ביישובים ירוקים וצהובים". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן