פיגוע דריסה בצומת חלמיש סמוך לנווה צוף - חייל פצוע קל

חייל נפצע הערב (ג') מרכב בכביש 465, בסמוך לצומת חלמיש שבבנימין. החייל נפצע בגפיו באורח קל, המחבל נוטרל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/22 18:03 ט בשבט התשפב

פיגוע דריסה בצומת חלמיש סמוך לנווה צוף - חייל פצוע קל
זירת הפיגוע, צילום: ללא

בפיגוע דריסה שאירע ליד היישוב נווה צוף בבנימין הערב (ג') נפצע בגפיו חייל צה"ל באורח קל. הרכב והנהג הדורס נתפסו, ועל פי הדיווחים המחבל שביצע את הפיגוע דריסה בכיכר אח"י בסמיכות לנווה צוף, הוא מוחמד נזמי יאסין, בן 29 מהכפר הפלשתיני בילעין.

מהיישוב נווה צוף נמסר בתגובה: "מוקדם יותר התרחש פיגוע בכיכר אח"י, בו נפצע חייל צהל. אנו מתפללים לבריאותו והחלמתו במהרה. הכיכר הינה חלק בלתי נפרד מהישוב נוה צוף, והשכונות בשתי צידי הכביש הן חלק מהתחום המוכרז של היישוב. מאז הפיגוע המחריד בו נרצחו בני משפחת סלומון הי"ד, וכן פיגוע השריפה בו נזרקו מהכביש בקבוקי תבערה שגרמו לפגיעה קשה והרס, הישוב נוה צוף פועל לחסימת כביש 450 לתנועה ערבית בשל הסמיכות שלו לבתי הישוב ובשל היותו מהווה חיץ בין השכונות. בקשה זו נתמכת ומגובה גם על ידי גורמי הביטחון.

לצערנו, הוחלט להסתפק בהעמדת נקודת בידוק לפלסטינים העוברים במקום, ושם אירע הפיגוע. גורמי הישוב פועלים כל העת מול הצבא ומערכת הביטחון שיפעלו לסגירת הציר למען שמירה על משפחות היישוב ולהגברת תחושת הביטחון באזור כולו. הישוב נוה צוף הוא פנינה בלב הארץ. קהילה חמה, משפחתית ומבוקשת מאוד, ונמשיך לפעול לבטחונם ושלוותם של המשפחות הרבות המתגוררות פה וכן לשלומם של כל תושבי בנימין הנוסעים בכביש הראשי המחבר את בנימין לשאר חלקי הארץ"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר הערב כי תקופה שהטרור הערבי מרים ראש מסוכן וממשלת ישראל לא משתלטת עליו. "צעדי הממשלה שהופכים את מעודד הטרור אבו מאזן לפרטנר ואת הרשות הפלסטינית לברת שיח, מביאים רוח גבית למחבלים ולאוייב. אני שולח איחולי החלמה לפצוע ומחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל".

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "המשך הפגיעה בהרתעה גורם לגל טרור שכדי להפסיקו חייבים להגיב ביד קשה לטרור, כי כשיש לנו שר ביטחון ושר לבטחון פנים שמנהלים מדיניות רופסת, המחבלים מריחים חולשה, לא נרתעים ומרימים ראש. המדיניות הרופסת של גנץ - בר לב עם ממשלה שנשענת על קואליציה עם האחים המוסלמים, מובילה לפיגועי טרור. בשעה קשה זו שולח איחולי החלמה מהירה לפצוע".