פרשת איתן בירן: איטליה מבקשת להסגיר את הסבא שמואל פלג

שמואל פלג, שאיבד את בתו ומשפחתה באסון הרכבל באיטליה, עלול לעמוד בפני מאסר ממושך באיטליה, במידה ואכן יוסגר לבקשת המדינה. פרקליטיו מפצירים בפרקליטות שלא להסגיר אותו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/01/22 09:18 ט בשבט התשפב

פרשת איתן בירן: איטליה מבקשת להסגיר את הסבא שמואל פלג
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בחודש שעבר שב הילד איתן בירן בן ה-6 לאיטליה, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור האחרון של הסב, שמואל פלג, וקבע כי איתן, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה בשנה שעברה, ישוב לבית דודתו, איה בירן. 

אולם, הפרשה לא הגיעה לסיומה. במקביל למשפט שמתנהל במדינה הזרה אודות המשמרות על הילד, מתברר כי איטליה ביקשה מישראל להסגיר את הסבא לידיה כדי שיוכל לעמוד לדין בחשד לחטיפת ילד. באיטליה נמשך המאבק המשפטי בין דודתו מצד אביו של הילד איתן בירן, השורד היחידי מאסון הרכבל, לבין משפחתה של אימו. כעת מתברר שאיטליה ביקשה מישראל להסגיר לידיה את שמואל פלג, סבו של איתן, ולהעמיד אותו לדין במדינה על חטיפה, כך עולה מדיווח של חדשות 12. כזכור, בחודש ספטמבר האחרון הגיע הילד לארץ, לאחר שהועבר באמצעות מטוס פרטי דרך שוויץ על ידי סבו. 

איתן בירן ואחיו ז"ל

איתן בירן ואחיו ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

 

עולמו חרב עליו לאחר אסון הרכבל 

עוד עולה מהדיווח, כי עורכי דינו של פלג, פצחו במאמצים מול המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בבקשה למנוע את בקשת ההסגרה. בנוסף, ציינו עורכי הדין בבקשתם כי פלג הוא סגן אלוף במילואים, שעולמו חרב עליו לאחר שאיבד את בתו, חתנו, ונכדו התינוק באסון הרכבל באיטליה. 

"אחרי 84 ימים מאז שהורחק מביתו שלא כדין, ישוב כעת איתן לשגרת חייו, לכל המסגרות הרפואיות, הטיפוליות והחינוכיות, לחבריו בשכונה ובבית הספר, לקהילה שבה גדל, ולחתול האהוב שלו אוליבר", כך נמסר מטעמה של דודתו איה עם הגעתו לאיטליה, עוד הוסיפו כי "איתן חוזר לאיטליה יחד עם האפוטרופוסית החוקית שלו, בעלה ובנותיהם. הוא חוזר לבית דודתו, שנמצא סמוך לבית שבו גדל מאז שהיה בן חודש ימים, בית הוריו המנוחים, אשר בנוסף צמוד גם לבית סבו וסבתו מצד אביו הממתינים שם לשובו".