סגורים בבית ולא לומדים: 85 אלף מבודדים ו-30 אלף חולים במערכת החינוך

למרות התלמידים הרבים ששוהים בביתם, דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, מנסה להרגיע: "חשוב לראות - למרות המגפה, הרוב המוחלט לומד כרגיל. יותר משני מיליון ו-200 אלף תלמידים מגיעים לבית הספר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/01/22 07:51 ט בשבט התשפב

סגורים בבית ולא לומדים: 85 אלף מבודדים ו-30 אלף חולים במערכת החינוך
צילום: David Cohen/Flash90

הממשלה לא הכריזה על סגר באופן רשמי, אך הורים לילדים במערכת החינוך של ישראל חשים כי הם נתונים תחת סגר לא רשמי, כשעשרות ילדים שוהים בימים אלה בביתם בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה, בעיקר וריאנט האומיקרון. 

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, עדכנה הבוקר (ג') בגל"צ: "נדמה שבכל בית יש מאומת, אז התמונה הכללית משתבשת, אבל חשוב לראות - למרות המגפה, הרוב המוחלט לומד כרגיל. יותר משני מיליון ו-200 אלף תלמידים מגיעים לבית הספר. נכון להבוקר, 85 אלף מבודדים ו-30 אלף חולים במערכת החינוך".

לפני מספר ימים פורסם כי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הנחתה את מנהלי בתי הספר והמורים לסרב לשתף פעולה עם לימוד תלמידים השוהים בבידוד דרך הקלטה ושידור של שיעורים. שטואבר אמרה בנושא: "לארגוני המורים אין התנגדות ללמד תלמידים בבית דיגיטלית. הדרישה שלהם הייתה שלא ילמדו גם וגם, אנחנו פועלים בהסכמות. תלמידים מבודדים לא יפסידו את הלימודים, ומורים רבים עובדים עם מצלמה ושומרים על קשר עם התלמידים".

על ההתנהלות הבעיתית של משרד החינוך מול משרד הבריאות, אמרה: "המצב הזה מנוהל באחריות - אנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, ושומרים על התלמידים מבחינה בריאותית ונפשית. גם מיפינו את הפערים מבחינת אמצעי למידה מרחוק, למקרה שנגיע לכך שהרבה תלמידים יהיו בבית".