מקצרים את הבידוד? זו ההמלצה למשרד הבריאות

החיסון הרביעי לא יורחב לכלל האוכלוסייה, כך ממליצים מומחים למשרד הבריאות. בנוסף, ההמלצה היא לאפשר קיצור בידוד מעשרה ימים לשבוע בלבד | זרקא מודה: ראינו שונות בין ערכות הבדיקות המהירות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/01/22 20:11 ח בשבט התשפב

מקצרים את הבידוד? זו ההמלצה למשרד הבריאות
מתחסנים נגד קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

גל האומיקרון ממשיך לגרום לעלייה בתחלואה, והיום (ב') נשבר השיא היומי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, כאשר 21,501 מאומתים חדשים התגלו מתוך 175,000 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. מלבד המצב הבריאותי, רמת התחלואה הגבוהה משבשת קשות את שגרת החיים בשל הבידודים הרבים. 

הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות פרסם הערב (ב') את המלצותיו, לפי עדיין אין צורך להרחיב את מתן מנת החיסון הרביעית לכלל האוכלוסייה, לאחר שנפתח המבצע לחיסון אזרחים בני שישים, צוותים רפואיים ואוכלוסיות בסיכון. 

בנוסף, המליצו בוועדה לקצר את משך הבידוד לחולים מאומתים, מעשרה ימים, לשבוע בלבד, ובכך הביעו תמיכה 70% מחברי הוועדה. יש לציין כי ההמלצות כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, שהיה ממונה הקורונה בעצמו. 

"לא מסוגלים לבדוק את כל האנשים בpcr"

מוקדם יותר היום, התייחס פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא למתווה הבדיקות החדש, שפוטר מבדיקת pcr את המחוסנים והמחלימים, שיכולים להסתפק באנטיגן, זאת למרות הדיווחים כי מדובר בבדיקה לא יעילה. "אנחנו לא מסוגלים לבדוק את כל האנשים והמגעים בעזרת pcr, ומחובתו לתעדף לאוכלוסיות בסיכון גבוה שעלולות להידרש לטיפול מציל חיים. בדיקות האנטיגן אמנם רגישות פחות אבל אפשר לעשות לא מעט דברים בכדי שהבדיקה תהיה אמינה יותר. אחד, אמרתי, ואני חוזר, חשוב לעשות הבדיקה אחרי שלושה ימים מהחשיפה ולא באופן מיידי".

"כאשר אדם נחשף, אנחנו לא מבקשים בידוד עד הבדיקה אלא אזרחות טובה. להיזהר, לשמור על אחרים, במיוחד על אוכלוסיות בסיכון. מסכה ופחות מגע. כאשר יש סימפטומים נשימתיים חשוב להיבדק ולא להמתין שלושה ימים. ראינו את הפרסום על בעיה באנטיגן ובדקנו את הנושא ועושים בקרת איכות. אני מאוד רוצה להדגיש, שהערכות הקיימות בשוק מזהות את נגיף האומקירון. אנחנו בוחנים את הערכות השונות באופן מתמשך. כל ערכה שרוצים להכניס לשוק עוברת בחינה שלנו", יחד עם זאת, "אכן בבדיקה ראשונית שעוד לא הסתיימה ראינו שונות בין הערכות".