לזכרם: היכל הנצחה לחללי פעולות איבה יוקם בהר הרצל

עלות ההבטחה של שר הרווחה מאיר כהן שנאמרה בוועדת העבודה והרווחה, עומדת על 36 מיליון שקל. יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום הוסיפה: "החלטה מבורכת ונצרכת, נבדוק את התקדמות הקמתו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/22 18:20 ח בשבט התשפב

לזכרם: היכל הנצחה לחללי פעולות איבה יוקם בהר הרצל
היכל הנצחה יוקם תוך שנתיים. בית העלמין הצבאי בהר הרצל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר הרווחה מאיר כהן הבטיח היום (ב') בישיבת ועדת העבודה והרווחה שדנה בהנצחת חללי פעולות האיבה והטיפול במשפחותיהם, כי בשנתיים הקרובות יוקם בהר הרצל היכל הנצחה לחללים אלו. לדברי יו"ר הוועדה, חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום, "הממשלה החליטה על הקמת היכל-הנצחה לנפגעי פעולות איבה, וזו החלטה מבורכת ונצרכת, ונבדוק את התקדמות הקמתו, תקציבו והתנהלותו המתוכננת".

השר כהן סיפר על ההתמודדות הקשה בהקמת אתר ההנצחה דווקא בהר הרצל, ועל הסיכום עם משרד הביטחון, שהתעקש שהגישה לאתר לא תעבור דרך בית הקברות הצבאי. לדברי כהן, כבר בשבוע הבא תתקיים ישיבת התנעה למיזם וימונה ממונה-אחראי, והביע תקווה כי האתר יושלם בשנתיים הקרובות אך עלות אחזקתו תצריך החלטת-ממשלה נוספת. בוועדה צויין כי אתרים כאלו דורשים עלות מינימלית של שני מיליון שקל לשנה, והובטחה הסכמת האוצר לכך. המקום יופעל על ידי הביטוח הלאומי, ובתוך כשנה תונח תזכיר הצעת-חוק המעגן זאת. 

"התהליך יצא לדרך והוא אל-חזור", אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר וציין כי עלות ההקמה תהיה כ-36 מיליון שקל ואחזקתו כמיליון שקל מדי שנה. אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, הודה לפעילות משרד והרווחה והביטוח לאומי, שהביאו "להחלטה המוסרית הזו שתקים בית ל-4,160 החללים בהר הרצל, ויהיה מרכז להנצחה והסברה".