אחרי שנתיים: יצחק אספה שדרס את ארי נשר ישוחרר מהכלא

התאונה הקטלנית שהתרחשה בספטמבר 2018 גבתה את חייו של ארי נשר, ועל הדורס, יצחק אספה נגזרו ארבע וחצי שנה מאסר. העליון קיצר את העונש, והיום החליטה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט על שחרורו מהכלא אחרי שנתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/22 12:50 ח בשבט התשפב

אחרי שנתיים: יצחק אספה שדרס את ארי נשר ישוחרר מהכלא
יצחק אספה, צילום: פלאש 90

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט שהתכנסה בבית הכלא צלמון החליטה היום (ב') על שחרורו המוקדם של יצחק אספה. אספה הוא כדורגלן ליגת העל לשעבר שפגע בנער ארי נשר לאחר שנשר הורכב על ידי חברו על אופניים חשמליים. אספה הפקיר אותו על הכביש ונמלט מהמקום.

על פי הודעתה של הוועדה, אספה יוכל להשתחרר ממאסר לפני תום ריצוי העונש, כאשר עד כה הוא ריצה שנתיים מתוך שלוש השנים שנגזרו עליו: "בנסיבות האמורות, ולאחר שהאסיר העמיק בטיפול בנושא ההפקרה והחרטה כפי שקבעה דעת הרוב, סבורים חברי הוועדה שהאסיר עומד בתנאים שנקבעו בחוק שחרור על תנאי ממאסר, תשס"א-2001, וכי הוא ראוי לשחרור ומסוכנותו לשלום הציבור פחתה".

"על הנימוקים שפורטו בהחלטה מיום 21/10/4  שהובאו לעיל, מבקשים להדגיש ששחרור מוקדם צופה פני עתיד, ולכן הדגש הוא על התהליך שעבר האסיר לאחר ביצוע העבירה וסיכויו להשתלב בחיי חברה נורמטיביים בעתיד. אשר על כן אנו מורים על שחרורו המוקדם של האסיר", נכתב בהמשך הודעתה של ועדת השחרורים.

התאונה הקטלנית התרחשה בספטמבר 2018, כאשר אספה שב מבילוי ופגע בנערים שרכבו על אופניים חשמליים. התאונה התרחשה בשדרות רוקח בתל אביב. בינואר 2020 נגזרו על אספה על ידי בית המשפט המחוזי ארבע וחצי שנות מאסר. באוגוסט 2020 פסק העליון כי עונשו של אספה יקוצר בשנה וחצי, בנימוק שהעונש חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים.