תרופה חדשה לטיפול בחולים קשה בקורונה: הוגשה בקשה לאישור שימוש חירום בישראל

חברת הביומד החיפאית בונוס ביוגרופ עומלת על תרופה חדשה לחולים קשה בקורונה בשם "מזנקיור", הנמצאת כעת בשלב השלישי לפיתוחה. התרופות הקיימות עד כה נותנות מענה לחולים במצב קל, ובפעם הראשונה תיתכן פריצת דרך לתרופה גם לחולים קשה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/01/22 07:33 ח בשבט התשפב

תרופה חדשה לטיפול בחולים קשה בקורונה: הוגשה בקשה לאישור שימוש חירום בישראל
מזרק, צילום: shutterstock

על רקע התפרצותו של הגל החמישי והתפשטות זן האומיקרון, נמשכים הפיתוחים שעשויים להקל על הצוותים הרפואיים. עד כה, מוענק טיפול תרופתי לחולי קורונה במצב קל, להם כבר מוצעות שתי תרופות שנמצאו יעילות למניעת התדרדרות לאשפוז במצב קשה: פקסלוביד של פייזר ומולנופירוויר של מרק. אלא שעם החולים הקשים אין כל כך מה לעשות בהיבט התרופתי, ומה שנותר לרופאים הוא לייצב את מצבם.

היום (ב') מתפרסם ב-N12 כי חברת הביומד החיפאית בונוס ביוגרופ הגישה בקשה למשרד הבריאות לאישור חירום לתרופה לחולי קורונה קשים בשם "מזנקיור". במידה והתרופה תאושר לשימוש, ייתכן כי יוקל עומס החולים הקשים על בתי החולים.

התרופה עדיין לא סיימה את ההליכים הנדרשי ונמצאת לפני השלב השלישי והאחרון של הניסוי, אבל לנוכח העלייה הצפויה במספר החולים קשה הוחלט להגיש אישור לשימוש חירום. לפני כחודש וחצי פרסמה החברה כי בשלב השני של הניסוי בו השתתפו 50 חולי קורונה קשה, התברר שביחס לקבוצת הביקורת התרופה הפחיתה את סיכויי התמותה ב-68% וקיצרה את משך אשפוזם של חולים קשה ב-8 ימים בממוצע, שהיו 45% ממשך האשפוז.

אמש נחתו תרופות מולנופיראוויר בישראל

בתוך כך, אמש נחת המשלוח הראשון של התרופה לקורונה של חברת msd נחת  בנתב"ג בטיסת יונייטד איירליינס. המשלוח כולל עשרות אלפי גלולות של ׳מולנופיראוויר׳ והיא צפוייה להיכנס לשימוש עוד השבוע.

על פי הנתונים, מולנופיראוויר - Molnupiravir, יעילה ב-90% במניעת תמותה ואמורה להילקח עד חמישה ימים מיום החשיפה.  התרופה שומרת על יעילותה גם בפני וריאנט האומיקרון ומיועדת לחולים בקורונה במצב קל-בינוני.


(נחיתת התרופה "מולנופירוויר" בנתב"ג)