זירה לקרבות תרנגולים נחשפה באשכול: "כלאו תרנגולים לצורכי קרבות ובידור"

מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל והמועצה האזורית אשכול חשפו בית גידול ששימש לתחרויות ולמאבקים בין תרנגולים ובו למעלה מ 70 תרנגולים, בנוסף, נמצאו תרופות שהוברחו מתאילנד לטיפול בהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/22 13:22 ז בשבט התשפב

זירה לקרבות תרנגולים נחשפה באשכול: "כלאו תרנגולים לצורכי קרבות ובידור"
קרב תרגנולים, צילום: shutterstock

מידע מודיעיני שהתקבל, מפקחי משרד החקלאות מיחידת הפיצו"ח ואגף רווחת בעלי חיים בשיתוף מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל והשירות הווטרינרי במועצה האזורית אשכול, חשפו בסוף השבוע זירת קרבות תרנגולים, ובה בית גידול עם למעלה מ-70 תרנגולי קרב בתוך מתחם המגורים של עובדים זרים במשק חקלאי בשטחי המועצה. 

יש חשש להפצת של מחלות

מחקירה ראשונית, עולה כי בעלי התרנגולים הם עובדים זרים שהגיעו מתאילנד, אשר כלאו את התרנגולים לצורכי קרבות ובידור. במקום נמצאו 2 זירות ששימשו לניהול הקרבות.  עוד עולה מן הממצאים בשטח, כי החשודים הפכו את המתחם לבית גידול במטרה לגדל דור נוסף של תרנגולים אשר ישמשו לאותם הקרבות.

בנוסף, נמצאו תרופות שהוברחו מתאילנד לטיפול בתרנגולים על פי החשד. מלבד החשש הממשי לצער בעלי חיים, עולה החשש להפצתן של מחלות, כיוון שעופות אלו אינם נמצאים תחת פיקוח. 
התרנגולים נמצאו במצב טוב בשטח. לאחר בדיקות ולנוכח החששות העולים מן השטח, הם הוחרמו והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות. נפתחה חקירה בנושא. 

קרבות תרנגולים   אילוסטרציה

קרבות תרנגולים אילוסטרציה צילום: shutterstock

כאשר בשלב זה החשד הוא עבירות על חוק צער בעלי חיים, לרבות, קרבות תרנגולים לא חוקיים, והחזקה לא ראויה של בעלי החיים,  התרנגולים שנתפסו הועברו להמשך טיפול במתקן משרד החקלאות. 

שר החקלאות: "מדובר בתופעה בזויה"

שר החקלאות, עודד פורר הגיב על החשיפה ואמר "מדובר בתופעה נוראית. המקרה הנוכחי טופל והופסק לאלתר, ואנו נמצה את הדין עם המפרים. אני אמשיך לעקוב מקרוב, כדי שעובדי המשרד ימשיכו לפעול ככל שביכולתם, על מנת למגר את תופעה בזויה מעין זו"

ממשרד החקלאות נמסר כי הוא "רואה חשיבות רבה באכיפת חוק צער בעלי חיים, ורואה בחומרה כל מקרה שכזה, ובפרט למטרות בידור."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן