בעקבות הביקורת: ניתן למכור בדיקות אנטיגן ברשתות השיווק ואלה התנאים

לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, יאשר בימים הקרובים מנכ"ל המשרד פרופסור נחמן אש, שיווק זמני של בדיקות אנטיגן ברשתות השיווק. בין התנאים: העסק ימכור ערכות אנטיגן אך ורק באריזתן המקורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/22 11:24 ז בשבט התשפב

בעקבות הביקורת: ניתן למכור בדיקות אנטיגן ברשתות השיווק ואלה התנאים
בדיקת אנטיגן, צילום: shutterstock

הביקורת הציבורית הועילה. בהמשך לפניית ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, מנכ"ל המשרד פרופסור נחמן אש, יאשר בימים הקרובים שיווק זמני של בדיקות אנטיגן ברשתות השיווק שיעמדו בתנאים הבאים:

  • עסק בעל רישיון עסק תקף למכירת מזון ומשקאות, למעט איטליז.
  • העסק ימכור ערכות אנטיגן אך ורק באריזתן המקורית.
  • העסק יאחסן את בדיקות האנטיגן בתנאי אחסנה נאותים באופן נפרד מכל סחורה אחרת היכולה להשפיע לרעה על איכותן כגון מזון שאינו ארוז, ירקות או פירות או מוצרי ניקוי.
  • ערכות האנטיגן יישמרו במקום מוצל המוגן מאור שמש ומכל מקור חום אחר שיבטיחו את שמירת איכותן. 
  • הטמפרטורה במקום האחסון ובעסק לא תרד מ-2 מעלות צלסיוס ולא תעלה על 25 מעלות צלסיוס. לשם שמירה על הטמפרטורה יותקן מזגן אויר עם בקרת טמפרטורה ויופעל לפי הצורך.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי משרדו פותח את השוק. "נאפשר מכירה של בדיקות אנטיגן ביתיות גם ברשתות השיווק, בנוסף לפארמים ולבתי המרקחת. זה ינגיש את הבדיקות ויוזיל משמעותית את המחיר לציבור. נעשה כל מה שנדרש כדי שאף גורם לא ינצל את המצב לגזור קופונים שמנים על גב הציבור".

"אני מודה למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש ולגורמי המקצוע במשרד, על ההירתמות המקצועית והיעילה למהלך החשוב הזה. מאז פרצה המגיפה, אנשי משרד הבריאות מציגים פעם אחר פעם התנהלות מקצועית, אמיצה ונחושה, ואני גאה בהם מאוד".

ההנחיה תיושם בימים הקרובים ותהיה בתוקף עד לתאריך 15/4/2022, ערב פסח י"ד בניסן ה'תשפ"ב.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אנחנו פותחים את השוק, ונאפשר מכירה של בדיקות אנטיגן ביתיות גם ברשתות השיווק, בנוסף לפארמים ולבתי המרקחת. זה ינגיש את הבדיקות ויוזיל משמעותית את המחיר לציבור. נעשה כל מה שנדרש כדי שאף גורם לא ינצל את המצב לגזור קופונים שמנים על גב הציבור.

אני מודה למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש ולגורמי המקצוע במשרד, על ההירתמות המקצועית והיעילה למהלך החשוב הזה. מאז פרצה המגיפה, אנשי משרד הבריאות מציגים פעם אחר פעם התנהלות מקצועית, אמיצה ונחושה, ואני גאה בהם מאוד".


(ניצן הורוביץ, שבוע שעבר)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן