עבאס מודיע: לא אתמוך בחוק האזרחות

יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת אמר בראיון כי הוא אינו מתכוון לתמוך בחוק האזרחות של השרה שקד, "היא לא רק שרת פנים של האזרחים היהודים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/01/22 21:31 ו בשבט התשפב

עבאס מודיע: לא אתמוך בחוק האזרחות
מנסור עבאס, צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

בסוף החודש שעבר עלה חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד לוועדת שרים לענייני חקיקה, שם הוחלט לדחות את ההצבעה. כזכור, המגעים בין שרת הפנים לחבר הכנסת רוטמן על אופי החוק התפוצצו מספר פעמים בעבר וטרם ברור אם השניים יצליחו להגיע להבנות.

לאחר שבשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את חוק החשמל, לפיו ניתן יהיה לחבר מבנה מגורים, שנבנה לפני 2018, המצוי בשטח שהוגדר בצו, לחשמל, למים או לטלפון גם ללא קיומם של היתר בנייה ותעודת גמר לאותו מבנה, אתגר חדש עומד לפתחה של הקואליציה. יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, הודיע היום (שבת) כי הוא לא מתכוון לתמוך בחוק שיעלה מחר להצבעה. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראיון שהעניק לדפנה ליאל בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, אמר עבאס כי הוא לא מתכוון להצביע בעד חוק האזרחות של השרה שקד, "אנחנו הקמנו את הממשלה והבאנו את איילת שקד ואחרים להיות שרים, היא לא רק שרת פנים של האזרחים היהודים". 

כזכור, בסיומו של מושב הקיץ לפני חודשים אחדים, עלה חוק האזרחות של השרה שקד, כולל הוראת השעה שאמורה למנוע איחוד משפחות בין פלשתינים לישראלים. החוק עלה להצבעה כפשרה עם הקואליציה, ואמור היה להיות הארכת תוקף לחצי שנה במקום שנה. בסופו של דבר, 59 תמכו מול 59 מתנגדים וההצעה נפלה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן