אחרי חילוקי הדעות: פגישה בין מנכ"ל משרד הבריאות למנכ"לית משרד החינוך

לאחר הדבריםשאשא ביטון כי "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך" בקשר לבדיקות האנטיגן בבתי הספר, מנכ"לי המשרדים נפגשו ויושרו ההדורים ביניהם וסיכמו על חיזוק שיתוף הפעולה בין המשרדים לטובת בריאות ילדי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/22 13:07 ד בשבט התשפב

אחרי חילוקי הדעות: פגישה בין מנכ"ל משרד הבריאות למנכ"לית משרד החינוך
אילוסטרציה, צילום: Chen Leopold/FLASH90

הודעת משרד הבריאות על כך שניתן יהיה לבצע בדיקות אנטיגן בבתי הספר היסודיים לא עברה בשתיקה. על פי ההודעה, מורשים 3,200 נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה, במידה ואלו נחשפו לאדם מאומת. אלא שמשרד החינוך סירב לשתף פעולה עם ההודעה.

לאחר חילוקי הדעות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ומנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, שוחחו לפני זמן קצר (ה') וסיכמו על חיזוק שיתוף הפעולה בין המשרדים לטובת בריאות ילדי ישראל. מוקדם יותר הבוקר התבטאה שאשא ביטון בנושא ואמרה כי "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך, לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה".

הצעד, על פי משרד הבריאות, היה אמור להנגיש את בדיקות האנטיגן לתלמידים ולצוותי ההוראה, ולחסוך מהם את הצורך להיבדק בתחנות מפוקחות או באמצעות ערכות ביתיות. לפי משרד החינוך, המהלך כלל לא תואם איתם: "נבקש להדגיש, כי ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, ואף לא כללה נוהל משפטי מסודר ומוכן מראש הנדרש בביצועה. עד אז, אין לבצע בדיקות ע"י נאמנים עד לקבלת הנחייה מפורשת מחדר מצב משרד החינוך".

משרד הבריאות הגיב לדברים: "משרד הבריאות מושקע כולו בהתמודדות עם גל התחלואה, ולא יעסוק בהכפשות. אמש סוכם בין משרדי הבריאות והחינוך על דחייה קצרה של יישום המהלך לבידוק אנטיגן בידי נאמני הקורונה, וזאת כדי להבטיח היערכות מיטבית ומלאה בבתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ. לפיכך, הוחלט כי שני המשרדים יפעלו יחד באופן מיידי לגיבוש נהלים הנוגעים לנהלי העבודה הרלוונטיים של הנאמנים, אישורי ההורים ותדרוך מנהלים. רק בעבודה מאומצת ובשיתוף פעולה כן ואמיתי, נוכל להבטיח את יישום המהלך כבר בתחילת השבוע".