מנהלי בתי החולים מרגיעים: "אנחנו מסוגלים להתמודד עם המצב"

שישה מנהלי בתי חולים ברחבי הארץ מודים שהתפרצות האומיקרון יצאה משליטה, אך הם אינם חוששים מכישלון בהתמודדות עם הווריאנט. מנכ"ל סורוקה: "הציבור צריך להתנהג באחריות, אבל לא כולם עושים זאת". מנכ"ל בילינסון: "תתפתח חסינות עדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/22 07:35 ד בשבט התשפב

מנהלי בתי החולים מרגיעים: "אנחנו מסוגלים להתמודד עם המצב"
מחלקת קורונה בשערי צדק, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עלייה בנדבקים, עלייה בבידודים, תחילתה של מלחמה. הכותרות בשבועות האחרונים מציגות תחזיות אפוקליפטיות של עשרות אלפי חולים בזן האומיקרון, תחזיות שמזכירות את ימי חוסר הוודאות של תחילת המגיפה. בראיון מיוחד לישראל היום, מנהלים של בתי חולים גדולים ברחבי הארץ אומרים כי גם על הגל הזה נוכל להשתלט.

ערוכים לטפל במלחמה הזו

המנהלים יוצאים נגד תחושת הבהלה ומדגישים כי אף שנראה שווריאנט האומיקרון יצא משליטה, ולמרות השינויים היומיומיים בהנחיות, מערכת הבריאות צברה מספיק ניסיון וידע כדי להיות ערוכה לטפל במלחמה הזו, ארוכה ככל שתהיה.

לצד האופטימיות, הם מזהירים ממחסור במיטות טיפול נמרץ, שעלול להיות מורגש במקרה של עלייה אדירה במספר הנדבקים והמאושפזים, משחיקה של הצוותים הרפואיים ומחוסר האחריות של הציבור, שלטענתם לא מקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי.

ששת המנהלים שעימם שוחחנו הם: ד"ר ערן רוטמן, מנכ"ל בית החולים בילינסון בפתח תקווה; ד"ר שלומי קודש, מנכ"ל בית החולים סורוקה בבאר שבע; פרופ' יורם וייס, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים; ד"ר ירון מושקט, מנכ"ל בית החולים מאיר בכפר סבא; פרופ' מסעד ברהום, מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל - נהריה, שבמקביל לניהול בית החולים הוא גם חבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות למיגור הקורונה במגזר הערבי; ונדב חן, מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה.

"אם נשלח את כולם לבידוד, המדינה לא תוכל לתפקד"

ד"ר מושקט אומר כי: "כבר שמעתי הערכה שלפיה יהיו 50 אלף מאומתים ביום. אני לא חושב שנגיע לזה, אבל גם אם כן - אם נשלח את כולם לבידוד, המדינה לא תוכל לתפקד. לכן, אנחנו ערוכים לדגום את הצוות בהיקפים גדולים. זה מקשה את העבודה, אבל בשלב זה, בתחילתו של הגל, אנחנו מסוגלים להתמודד עם המצב. אם וכאשר תהיה עלייה חריגה במאומתים לקורונה בקרב האוכלוסייה, אין לי ספק שתהיה גם עלייה בקרב אנשי הצוות, וזו בעיה. כמה שמתמגנים, אי אפשר למנוע לחלוטין הדבקה של עובדים".

הכתבה המלאה של בת-חן אפשטיין אליאס תפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום".