הושלמה ההיערכות לקיומה של הילולת הבאבא סאלי

ביום רביעי תחול ההילולה של הבאבא סאלי, במלאת 38 שנים לפטירתו. המשטרה השלימה את היערכותה לקיומה של ההילולה ומפרסמת הנחיות לבאים ועדכוני תנועה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/01/22 18:45 ב בשבט התשפב

הושלמה ההיערכות לקיומה של הילולת הבאבא סאלי
מתחם קברו של הבבא סאלי, צילום: פלאש 90

לאחר שקיומה הוטל בספק בשל בעיות האבטחה במקום וחשש ממקרה דומה לאסון מירון, משטרת ישראל השלימה היערכותה לאבטחת אירוע הילולת הבאבא סאלי בנתיבות החל מליל יום שלישי ועד יום חמישי. במהלך האירוע שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים, ייפרסו בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור, וויסות קהל והכוונת תנועה בצירי התנועה ובעיר נתיבות.

הנחיות למשתתפים

במהלך ימי האירוע לא תותר כניסת קהל לתוך הציון אלא במתחם סביבו. על מנת לאפשר קיום האירוע, תוך שמירה על בריאות החוגגים, תותר  כניסה למקום לבעלי תו ירוק או בדיקה קרונה בתוקף. יש לבצע את הבדיקות בטרם הגעה לאירוע,  ויש להכין ולהציג התיעוד בכניסה. במהלך השהיה באזור יש לעטות מסכות. בכניסה למתחם יערך ויסות קהל לשרוולי המתנה שיחולקו לקבוצות שיכנסו למתחם סביב ״הציון״, ל 7 דקות בלבד.

הסדרי התנועה

כחלק מההערכות יסגר בליל יום שלישי ועד יום חמישי מתחם ההילולה, ולא תתאפשר כניסה לכל סוגי כלי הרכב. מיום שלישי החל מהשעה 22:00, ועד יום חמישי ייסגר לתנועה רחוב דרכי רפאל בעיר נתיבות. ציבור הנהגים ובעלי תו נכה מתבקשים לחנות רכבם בחניון הרכבת בנתיבות ומשם יופעל מערך הסעים (שאטלים) מיוחד. 

שוטרים יכווינו את התנועה עפ"י הצורך בצמתים: כביש 25 - כניסה מערבית לנתיבות. כביש 25/34. ניתן להסתייע ביישום הניווט- WAZE, ולהתעדכן גם דרך מוקד 110 של המשטרה ובאמצעי התקשורת. באזור מתחם האירוע לא יתקיים יריד. לא תתאפשר הכנסת נשק. חל איסור הפעלת רחפנים. ציבור החוגגים מתבקש להשמע להנחיות השוטרים והסדרנים.