הותר לפרסום: שני טייסי חיל האוויר נהרגו בהתרסקות מסוק מול חיפה

מסוק ימי של צה"ל התרסק בים בסמוך לחופי חיפה, מול המרכז לחקר ימי בבת גלים. קצין הסיור חולץ וכוחות רבים של חיל הים, של יחידת השיטור הימי ושל יחידת החילוץ 669, יחד עם צוללנים, איתרו וחילצו לאחר כשעתיים שני אנשי צוות נוספים שנהרגו בהתרסקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/22 02:54 ב בשבט התשפב

הותר לפרסום: שני טייסי חיל האוויר נהרגו בהתרסקות מסוק מול חיפה
צילום: Alon Nadav/Flash90

אירוע קשה התרחש הערב (ב') בצפון הארץ, כאשר בסביבות השעה 21:00 התרסק סמוך לחופי חיפה מסוק ימי מדגם "עטלף", עליו היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים. 

אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים רמב"ם. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים.

דובר צה"ל מסר: "הודעה נמסרה למשפחות, צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה"עטלף" וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

נציין כי כוחות החילוץ חיפשו כשעתיים אחר שני הטייסים, כשבסופן איתרו וחילצו אותם. בדיווח הראשוני לאחר הימצאם, נאסר פרסום מצבם.

"מהתרסקות המסוק הגיע לפני שעה קלה פצוע אחד בינוני, טופל בחדר הלם והועבר לאשפוז בטיפול נמרץ כללי", כך נמסר תחילה מדוברות בית החולים רמב"ם בחיפה. 

מעט לאחר חצות, עדכן פרופסור מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם על מצב שלושת אנשי הצוות: "הפצוע הגיע בהכרה מלאה, מצבו יציב לחלוטין עם פציעות לא משמעותיות. מטופל ביחידה לטיפול נמרץ עם היפותרמיה. מצבו יציב לחלוטין. שני אנשי הצוות הנוספים הגיעו לבית החולים, לא ניתן למסור פרטים נוספים על מצבם".

מסוק ה"עטלף" הוא מסוק סיור ימי הנקלט לחיל האוויר כבר בשנת 1996. משימותיו העיקריות הן סיוע לזרוע הים, תצפיות על חופי אויב, חיפוש, הצלה וחילוץ מכלי שיט ובלב ים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן