סערת חיים ולדר | הרב שמואל אליהו והרב טאו נפגשו: "יושרו ההדורים"

לאחר פרסום ההקלטה בה הרב טאו עומד לצד חיים ולדר ומאשים את הרב שמואל אליהו ב"מקארתיזם", הבוקר נערכה פגישה של הרבנים. "הפגישה התקיימה ברוח טובה", מסרו גורמים בסביבת הרב אליהו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/01/22 11:39 א בשבט התשפב

סערת חיים ולדר | הרב שמואל אליהו והרב טאו נפגשו: "יושרו ההדורים"
פגישת הרבנים טאו ואליהו, צילום: ללא

החברה הדתית סוערת בעקבות התאבדותו של חיים ולדר, מי שהיה דמות חינוכית נערצת וסופר מצליח לאחר שנחשפו העדויות הקשות נגדו שהגיעו לבית הדין בראשו עמד הרב שמואל אליהו. נראה כי למרות התמיכה הרחבה לה זוכה רב העיר צפת, רבנים בכירים בציונות הדתית מתנגדים לו ולבית הדין שלו, כשבראשם עומד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור.

לאחר הטענות, הבוקר (ב') נפגשו הרבנים בביתו של הרב טאו ובתמונה שפורסמה בדף הפייסבוק של הרב עמיחי אליהו, בנו של הרב שמואל, נכתב כי "יושרו ההדורים". גורמים בסביבת הרב אליהו מסרו לחדשות כיפה כי בפגישה הסכימו הרבנים על כך שצריך לעמוד לצידן של נפגעות ונפגעים בפגיעות מיניות, וכי היא התקיימה ברוח טובה. לא נמסר מה עלה בפגישה לגביי עצם הפרשייה על ולדר, ומביתו של הרב טאו טרם יצאה תגובה רשמית לפגישה.

"היו צריכים בשביל זה להתנקם בו ולחסל אותו"

בהקלטה שפורסמה נשמע הרב טאו כאומר "תדעו לכם שזה הכל בנוי על שקר". בהמשך הוא אמר: "שמעתם על הנשיא קצב? תפרו לו תיק. למה? הכל זה עלילות בשביל להפיל אותו. הם חשבו שגם הוא יתאבד אבל הוא לא הסכים להתאבד. חיזקנו אותו. למה? בגלל שהוא לא היה מוכן לקבל את המשלחת של הרפורמים בתור נשיא". המניע לפרסום העדויות נגד ולדר הוא ביקורת על בית המשפט, כך לפי טאו. "פה תפסו אחד שהוא כתב ביקורת מוחצת, חריפה, אי אפשר לתאר, על הנשיא של בית המשפט המכונה בית המשפט העליון, אהרון ברק, והיו צריכים בשביל זה להתנקם בו ולחסל אותו".

"כל העסק מצוץ. הכל שקר והכל כזב. שלא תאמינו מילה אחת בכל האשמות האלה. לא היה על זה לא בית דין ולא חקירה. זה הכל סיפורי התקשורת שמתנקמת במי שפוגע בציפור נפשה של השמאלנות בארץ, החילוניות בארץ", נאמר עוד.

"הצענו לו שיתקן"

הרב שמואל אליהו הגיב להתאבדותו של ולדר מוקדם יותר השבוע ואמר: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא יפגעו עוד נשים". הוא הוסיף: "הוא היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן