משרד הבריאות אישר את התרופה האנטי - ויראלית של חברת MSD לטיפול בקורונה

התרופה האנטי -ויראלית של חברת MSD מיועדת לטיפול בקורונה, והיא צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים ולהילקח במשך חמישה ימים. מהמחקר עולה כי התרופה הפחיתה  בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו והיא מיועדת למטופלים מגיל 18 ומעלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/01/22 16:43 כט בטבת התשפב

משרד הבריאות אישר את התרופה האנטי - ויראלית של חברת MSD לטיפול בקורונה
חיסון לקורונה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שבוע אחרי התרופה לטיפול בקורונה של פייזר קיבלה אישור רשמי, משרד הבריאות העניק היום (א') אישור לתרופה Lagevrio  (מולנופיראוויר - Molnupiravir), התרופה האנטי -ויראלית של חברת MSD לטיפול בקורונה. משרד הבריאות וחברת MSD חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפוייה להגיע לישראל בימים הקרובים.

מולנופיראוויר אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ומנגנון הפעולה של התכשיר, המיועד ליצור טעויות בקוד הגנטי של הווירוס ובכך למנוע את המשך שכפולו, לא צפוי להיות מושפע מסוג הווריאנט של נגיף הקורונה, ומשום כך טיפול זה רלבנטי גם לנוכח התפשטות וריאנט האומיקרון.

מולנופיראוויר היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות. התרופה מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים בעלי גורם סיכון אחד לפחות להידרדרות לאשפוז או תמותה, כאשר חלופות טיפוליות אחרות הקיימות ומאושרות בישראל אינן מתאימות עבורם.

התרופה ניתנת בכדורים ומיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים ולהילקח במשך חמישה ימים. מהמחקר עולה כי התרופה הפחיתה  בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו והיא מיועדת למטופלים מגיל 18 ומעלה.אשפוזים ותמותה של 30% מבין הנבדקים. עוד נמסר כי תופעות הלוואי שנצפו במחקר היו מתונות ודומות. 

משלוח ראשון עם עשרות אלפי גלולות נגד קורונה של חברת פייזר, נחת בנמל התעופה בן גוריון בסוף השסוע את המשא ומתן הוביל ראש הממשלה נפתלי בנט, מול מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, ואנשי משרדו.