ב-3.1 מיליארד דולר: משרד הביטחון רכש 14 מטוסים חדשים מארה"ב

משרד הביטחון חתם על הסכם עם הממשל האמריקני לרכש 12 מסוקי CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין ולרכש שני מטוסי תדלוק נוספים מסוג KC -46 של חברת בואינג

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/12/21 11:00 כז בטבת התשפב

ב-3.1 מיליארד דולר: משרד הביטחון רכש 14 מטוסים חדשים מארה"ב
מטוס תדלוק מסוג KC-46 של חברת בואינג, צילום: בואינג

משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב חתמה הלילה על ההסכם (LOA) לרכש 12 מסוקים מתוצרת חברת לוקהיד מרטין-סיקורסקי האמריקנית, שיחליפו את מסוקי היסעור הוותיקים של חיל האוויר. היקף העסקה נאמד בכ-2 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקני. על ההסכם, מול הצי האמריקאי (ה-NAVY), שבאמצעותו ירכשו המסוקים, חתם ראש משלחת הרכש, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך. העסקה כוללת אופציה לרכש של 6 מסוקים נוספים. המסוקים הראשונים צפויים להגיע לישראל במהלך שנת 2026.

צילום: לוקהיד מרטין

במקביל חתם ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון על הסכם לרכש שני מטוסי תדלוק נוספים מסוג KC -46 של חברת בואינג. היקף העסקה מכספי הסיוע האמריקני נאמד ב-1.1 מיליארד דולר. מטוסי התדלוק, שיתווספו לשני מתדלקים שכבר נרכשו (4 מטוסים בסה"כ) יותאמו לתצורה ישראלית ולדרישות המבצעיות של חיל האוויר. כמו כן, במטוסים ישולבו גם מערכות ישראליות.

ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, תא"ל (מיל

ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך ושל חשב המשלחת, אריה פרץ, חותמים על ההסכם צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

רכש הפלטפורמות הינו חלק ממהלך רחב היקף, שמקדם משרד הביטחון יחד עם צה"ל בשנה וחצי האחרונות, לחיזוק יכולותיו ובניין כוחו של צה"ל אל מול איומים קיימים ועתידיים, לרבות במעגל שלישי. תכנית הרכש מכספי הסיוע האמריקני כוללת הצטיידות בטייסת חדשה של מטוסי "אדיר" (F35), מתדלקים (KC-46), מסוקי סער מחליפי יסעור מדגם CH-53K, חימושי אוויר מתקדמים, מערכות הגנה אווירית, פלטפורמות ימיות ויבשתיות חדשות ונושאי סייבר ודיגיטל. את רכיבי הרכש סיכם שר הביטחון, בני גנץ, בסדרת דיונים ייעודיים עם כלל הגורמים הרלבנטיים. התקצוב אושר בוועדת השרים להצטיידות וכן בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת, בהתאם לחוק.

שר הביטחון בני גנץ: "הסכמי הרכש הם לבנה נוספת ומשמעותית – בבניין הכוח של צה"ל. אנחנו ממשיכים להתעצם, להשתנות ולהתאים את חיל האוויר לאתגרי העתיד, הקרובים, ובעיקר הרחוקים מגבולות ישראל".