עושים סדר הנחיות הבידוד החדשות נכנסו לתוקף | כל הפרטים

החל מהלילה נכנסה לתוקף מדיניות הבידודים החדשה, על פיה מחוסנים ומחלימים ידרשו רק לביצוע בדיקת אנטיגן ותוצאה שלילית אחת במידה ונחשפו לחולה מאומת. ההמלצה: להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/21 07:35 כו בטבת התשפב

הנחיות הבידוד החדשות נכנסו לתוקף | כל הפרטים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחת מההשפעות רחבות ההיקף של נגיף הקורונה היא בידוד ממושך כדי לצמצם את ההדבקה. החל מהלילה בחצות (ה'), נכנסה לתוקף מדיניות בידודים חדשה בישראל, על פיה מחוסנים או מחלימים שנחשפו לנגיף, יבצעו רק בדיקת אנטיגן במקום בידוד. 

על פי הנהלים החדשים, אין כל אבחנה בין הווריאנטים, כך שאין כל השפעה לזן החדש, אומיקרון. הנחשפים יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית). במידה והתוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. במידה והתוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה.

מדיניות הבידודים החדשה

מדיניות הבידודים החדשה צילום: משרד הבריאות

לאחר הבדיקה השנייה, אם התוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.  במידה והתוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה. במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

לא מחוסנים ולא מחלימים, בהתאם להגדרות משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR. במידה והתוצאה שלילית – ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום השביעי. במידה והתוצאה חיובית –  יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

התרופות נגד קורונה מיועדות לטיפול ביתי 

כזכור, בתחילת השבוע העניק משרד הבריאות אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה. פאקסלוביד היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה.

התרופה מעכבת את פעילותו של אנזים הפרוטאז שהינו הכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף. התרופה מיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן שלושה עד חמישה ימים מתחילת התסמינים. משך הטיפול הינו חמישה ימים. משרד הבריאות וחברת פייזר חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן