"התפקיד שלנו היה לעזור ל F-35 להגיע ליעד בעזרת התדלוק האווירי": הצוער רועי משתף

רועי שמע כל הילדות על תפקיד הטכנאי בחיל האוויר, לפני כשלוש שנים הוא הגיע ליחידת ענקי המדבר, השתתף בתרגיל מיוחד באיטליה ומשתף על היציאה לקצונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/21 15:23 כה בטבת התשפב

"התפקיד שלנו היה לעזור ל F-35 להגיע ליעד בעזרת התדלוק האווירי": הצוער רועי משתף
צילום: דובר צה"ל

כל הילדות שמעתי סיפורים מאבא שלי על איך זה להיות טכנאי בחיל-האוויר, ולפני כשלוש שנים התגייסתי להיות טכנאי בעצמי בטייסת 120 ("ענקי המדבר") המפעילה את מטוסי ה"ראם" (בואינג 707). כל מספר רועי, טכנאי חיל האוויר בטייסת 120. 

"היינו צריכים להעמיד מטוסים בשטח זר שאנחנו לא רגילים אליו"

רועי משתף באחד האימונים המשמעותיים שהיה בהם בעת השירות הצבאי שלו "אחד האירועים המשמעותיים ביותר שחווינו השנה בטייסת היה מבצע "שומר החומות".

עבורי, המבצע התחיל כשהוקפצתי לליין ביום שישי בערב. הייתי לבד עם שלושה חיילים והיינו צריכים להעמיד שלושה מטוסים - משימה לא פשוטה, אבל עמדנו בה בהצלחה". רועי מוסיף כי התחושה שהצליח לעמוד במשימה מאוד מספקת "זו תחושה מספקת לדעת שאם מטוס ימריא אני הייתי אחראי עליו. בכל משימה התפקיד שלנו הוא לוודא שכל המטוסים שמישים ומוכנים, גם כשיש קשיים." 

רועי מספר על תרגילים נוספים שהשתתף בהם במהלך השנה האחרונה "השתתפנו גם במספר תרגילים, המשמעותי ביותר בשבילי היה הפריסה לאיטליה. טסנו צוות מצומצם של שני מטוסים, עם ראש צוות ושני חיילים למטוס. הפריסה היתה של מטוסי ה"אדיר" (F-35i)" רועי מספר על תקפידו של הצוות שלו באותו אימון ואומר "התפקיד שלנו היה לעזור להם להגיע ליעדם בעזרת התדלוק האווירי".

ומוסיף" באיטליה השתתפנו באימונים עם מטוסים בריטים, אמריקאים ואיטלקים שתדלקנו. היו לנו אתגרים רבים - היינו צריכים להעמיד מטוסים בשטח זר שאנחנו לא רגילים אליו ולשמור על הבטיחות של החיילים." 

לאחר שירות של כשלוש שנים עוזב רועי את תפקידו כראש צוות בטייסת ויוצא לקרוס קצינים,  ויוצא לקורס קצינים, על המהלך של עזיבת הטייסת הוא הוא אומר "עזבתי אותה כדי לצאת לקצונה ולתרום למערך הטכני גם בפן הפיקודי.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן