מהפכת מדיניות הבידודים של בנט: מחוסנים שנחשפו לאומיקרון יידרשו לבדיקה בלבד

בהתאם להצעת גורמי המקצוע במשרד הבריאות - הוחלט על עדכון מדיניות הבידוד למחוסנים שנחשפו למאומת בנגיף הקורונה | מחוסנים שנחשפו לקורונה יבצעו בדיקה, לא מחוסנים ישלחו לבידוד בן 7 ימים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/21 11:30 כד בטבת התשפב

מהפכת מדיניות הבידודים של בנט: מחוסנים שנחשפו לאומיקרון יידרשו לבדיקה בלבד
בנט בבידוד, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (ג׳), דיון בעניין עדכון מתכונת הבידוד עבור מי שנחשפו למאומתים לקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, וגורמי המקצוע.

בהתאם להצעת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הוחלט:

  • מחוסנים שבאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הווריאנטים), יידרשו לבצע בדיקת קורונה וישהו בבידוד רק עד לקבלת תוצאת הבדיקה.
  • בעשרת הימים שלאחר מכן, יימנעו אותם אנשים מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.
  • החלטה זו תחול על כלל אזרחי ישראל שגילם 5 ומעלה.
  • אנשים שאינם מחוסנים ובאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הווריאנטים) יחויבו בבידוד שאורכו שבעה ימים, וביצוע בדיקות בתחילת הבידוד וביום השביעי שתוצאותיהן שליליות כתנאי לסיומו.

הגדרת מחוסן תתייחס לאנשים שקיבלו את מלוא מנות החיסון שבאפשרותם לקבל, בהתאם לנסיבות אישיות (החלמה, מצב רפואי ועוד).

ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממחר (ד׳), 29 בדצמבר 2021, כ"ה בטבת תשפ"ב, ותיעשה באמצעות צו שייחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"לית משרד החינוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועמ"ש לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.

2,952 חולים חדשים

בתוך כך, התפרצות זן האומיקרון ממשיכה להדאיג את רשויות הבריאות בישראל, כאשר הבוקר  משרד הבריאות מעדכן על עלייה ברמת התחלואה, עם 2,952 חולים חדשים, מתוך 126,560 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה עולה ועומד כעת על 1.47, 85 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 38 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה נפטרו 8,242 בני אדם בישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן