הקורונה עדיין כאן הגל החמישי: שיא במספר המאומתים

כמעט 3,000 מאומתים חדשים התגלו בארץ ביממה האחרונה, כאשר מקדם ההדבקה עלה ועומד על על 1.47. בנט: "אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/12/21 11:00 כד בטבת התשפב

הגל החמישי: שיא במספר המאומתים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התפרצות זן האומיקרון ממשיכה להדאיג את רשויות הבריאות בישראל, כאשר הבוקר (ג') משרד הבריאות מעדכן על עלייה ברמת התחלואה, עם 2,952 חולים חדשים, מתוך 126,560 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה עולה ועומד כעת על 1.47, 85 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 38 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה נפטרו 8,242 בני אדם בישראל.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין לתוכנית "הבוקר הזה" ב'כאן' רשת ב', והתייחס לתחלואת הקורונה: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על אנשים שלא התחסנו". המטרה שלי מתחילת המגפה זה להימנע ככל האפשר מסגרים, חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא. אמרו לי שהעובדה שאני לא מטיל מגבלות רוחביות זו שגיאה ועמדתי בלחץ הזה. אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים". 

בנט נשאל על נסיעתם של גילת וילדיו לחו"ל ואמר, "משפחת בנט פועלת לחלוטין על פי הכללים. עושים פה עוול לגילת. גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים". גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים".

(קמפיין עידוד החיסונים של משרד הבריאות)